۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۶۶۷۷۰۴
استاد حوزه علمیه تشریح کرد؛

وظایف مردم در برابر پیامبر اسلام

وظایف مردم در برابر پیامبر اسلام
خراسان رضوی - حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: جلو نیفتادن از پیامبر، ایمان، حمایت و یاری کردن پیامبر(ص) و تبعیت از قرآن از جمله وظایف مردم در برابر ایشان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، استاد حوزه علمیه امشب در مراسم شام ولادت پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) در حرم مطهر رضوی به وظایف مردم در برابر پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: ما وظیفه بسیاری در برابر پیامبر داشته اما در این زمینه کوتاهی خیلی داشته ایم.

وی با اشاره به جایگاه ویژه پیامبر(ص) افزود: در منبرها کم به پیامبر پرداخته می شود، خیابان ها و بلوارهای کمی به نام پیامبر داریم حتی در حرم های مطهر نیز صحن های کمی به نام ایشان است؛ جا دارد در این روزهایی که هجمه به پیامبر شده است، در همه حرم ها یک صحن به نام پیامبر(ص) و همسر ایشان باشد همچنین خیابان هایی در همه شهرها به نام پیامبر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: جامعه ما در برابر پیامبر مسؤول است و بیش از این باید به پیامبر پرداخته شود از جمله این که صدا و سیما بیشتر به سیره پیامبر(ص) بپردازد؛ کار همه ائمه ادامه دادن سیره پیامبر(ص) است پس شناخت 12 امام مبتنی بر شناخت سیره پیامبر(ص) است.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: آیات بسیاری در قرآن به وظیفه ما در برابر پیامبر(ص) بیان شده است از جمله در سوره حجرات می فرماید:«ای مومنان از خدا و پیامبر جلو نیفتید.»؛ در قرآن جزئیات نیست بلکه کلیات است از جمله بدعت گذاشتن، حرام و حلال کردن جلو افتادن از پیامبر(ص) است.

وی افزود: ما صد ها دلیل بر ولایت و امامت حضرت علی(ع) داریم، علامه حلی در کتابی 2 هزار دلیل بر ولایت حضرت علی(ع) آورده است؛ دین یک جدول است و اگر یک قسمت از آن را حل نکنید به درد نمی خورد، در دین نمی شود بگویید من بخشی را قبول دارم و بخشی را قبول ندارم بگوییم نماز و روزه را قبول دارم اما ولایت را قبول ندارم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به آیه 157 سوره اعراف، گفت: خداوند در سوره اعراف 10 ویژگی پیامبر را می شمارد سپس به وظایف مردم در برابر پیامبر(ص) اشاره می کند و کسی که آن را عمل کند رستگار می خواند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: در برابر این پیامبر با عظمت وظیفه دارید که ایمان بیاورید، او را حمایت کنید، در برابر توهین و اهانت به پیامبر(ص) موضع گیری شود، ایشان را یاری کنید و از کتابی که به ایشان نازل شده است تبعیت کنید./864/پ210/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات