۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۶۶۷۸۷۵
امام جمعه موقت کرمانشاه:

تعلل فرهنگی به قیمت رنگ باختن نمادهای دینی جامعه تمام می شود

تعلل فرهنگی به قیمت رنگ باختن نمادهای دینی جامعه تمام می شود
کرمانشاه - امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: هرگونه تعلل به قیمت رنگ باختن بسیاری از شئونات و نمادهای فرهنگی و دینی ما در مقابل تهاجم فرهنگی و اعتقادی دشمن محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی عصر امروز در نشست با اعضای شورای فرهنگ عمومی کرمانشاه که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه با شیوع کرونا بسیاری از برنامه ها، همایش ها و... در استان کرمانشاه به تعطیلی کشیده شده اند.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: همین تعطیلی صدمات بسیاری به برنامه های فرهنگی وارد آورده است، بنابراین امیدواریم که هرچه سریعتر وضعیت جامعه در بحث بیماری کرونا به حالت عادی برگردد، البته این امر مشروع به همکاری جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی با اشاره به پتانسیل های منحصربفرد فرهنگی کرمانشاه در کشور، عنوان کرد: کرمانشاه با وجود تنوع قومیتی و مذهبی به نوعی هندوستان ایران شناخته می شود و جالب تر اینجاست که این اقوام سالیان سال است که با صلح و صفا در کنار هم زندگی می کنند.

این عالم کرمانشاهی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با این وجود باید اذعان کرد که در سالهای اخیر بسیاری از خرده فرهنگ ها و حتی عوامل ضدفرهنگی در حال باز کردن جای خود در بطن جامعه اسلامی ما هستند که این می تواند به مانند یک غده سرطانی عمل کند.

امام جمعه موقت کرمانشاه این وضعیت را حاصل و معلول کم کاری و تساهل نهادهای فرهنگی عنوان کرد و افزود: زمانی که ما نسبت به مسایل فرهنگی و اجتماعی بی اهمیت و بی تفاوت می شویم، دشمن از آن به عنوان فرصت استفاده می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در ادامه سخنان خود افزود: از سوی دیگر باید اذعان کرد که گرایش جامعه به سمت شبکه های ماهواره ای نسبت به گذشته قابل قیاس نیست، این مشکل و معضل باید کالبدشکافی شود. چرا رسانه ملی نمی تواند این خلأ را پر کند در حالی که این همه پتانسیل های فرهنگی، اجتماعی و تفریحی در کشور داریم!.

این عالم کرمانشاهی تعلل در کار فرهنگی را زمینه ساز پدیده نفوذ عوامل ضدفرهنگی در کشور دانست و گفت: هر گونه تعلل به قیمت رنگ باختن بسیاری از شئونات و نمادهای فرهنگی و دینی ما در مقابل تهاجم فرهنگی و اعتقادی دشمن محسوب می شود.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: بنابراین شایسته است که متولیان فرهنگی چه در استان و چه در سطح کلان کشوری با دقت و حساسیت ویژه ای هم مسایل فرهنگی داخل کشور را رصد کنند و هم اینکه مراقب تحرکات فرهنگی دشمنان باشند.

براساس این گزارش در ادامه این جلسه هر یک از اعضا به بیان دیدگاه های خود در حوزه فرهنگ و... پرداختند./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات