۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۶۶۸۳۲۰
معاون تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی:

تشکل‌های دینی برای رفع مشکلات اجتماعی فراجناحی و مسؤولانه عمل می‌کنند

تشکل‌های دینی برای رفع مشکلات اجتماعی فراجناحی و مسؤولانه عمل می‌کنند
خراسان شمالی - معاون تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تشکل‌های دینی ضمن فعالیت‌های مذهبی در حل مشکلات معیشتی و اجتماعی فراجناحی و مسؤولانه عمل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حمید بهرامی، معاون اداره کل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی، امروز در دیدار با مدیران گروه‌های جهادی، فرهنگی استان خراسان شمالی اظهار داشت: غالب فعالیت‌های مذهبی و مأموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی به گروه‌های مردمی واگذار می‌شود که این موضوع نیاز به مقدماتی دارد که مهم‌ترین آن‌ها ساماندهی و سازمان‌دهی تشکل‌های مردمی برای رسیدن به اهداف پیش‌بینی‌شده است.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای پیدایش تشکل‌های مردمی و سازمان‌دهی نیروهای مردمی و اقشار تأثیرگذار افزود: چند شبکه درون‌سازمانی اعم از شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان، انجمن‌های اسلامی و مجمع کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و جهادی برای نظام‌مند شدن فعالیت‌های مذهبی و قرآنی شکل‌گرفته است اما هنوز اختلافاتی در این شبکه‌ها وجود دارد که باید رفع شود.

معاون اداره کل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه هیئات مذهبی زیادی در کشور وجود دارد که در بدنه شورای هیئات مذهبی حضور نیافته‌اند، خاطرنشان کرد: برای ساماندهی بهتر برنامه‌های مذهبی باید همه تشکل‌های دینی همراهی و همکاری داشته باشند و برای این‌که این اتفاق رقم بخورد باید همه تشکل‌های دینی اعم از موافق و مخالف، فراخوانی شوند تا نتایج مطلوب‌تر و آبرومندتری به دست آید.

وی اظهار کرد: تغذیه فکری تشکل‌های دینی و آماده‌سازی آن‌ها به‌منظور بهره‌گیری در توسعه فرهنگی دینی و استفاده از توانمندی‌های آن‌ها و آسیب‌شناسی فعالیت‌های تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی و ایجاد ارتباط و هماهنگی‌های لازم میان تشکل‌های دینی و همسوسازی فعالیت‌های آن‌ها در راستای تحقق سیاست‌های نظام و سازمان، ازجمله مهم‌ترین فعالیت‌های اداره کل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی است که این امر نیازمند همراهی همه اقشار تأثیرگذار جامعه درزمینهٔ فرهنگ دینی است.

وی تصریح کرد: درصورتی‌که مجمع و شورای متحد از مدیران تشکل‌های دینی در کل کشور شکل بگیرد می‌توان مرکز خدمات تشکل‌های دینی برای ارائه خدمات به آن‌ها را راه‌اندازی کرد که لازمه این امر همراهی همه خادمان عرصه دین و قرآن است.

بهرامی ضمن تقدیر از فعالیت‌های ارزشمند گروه‌های جهادی، فرهنگی درزمینهٔ رفع مشکلات معیشتی جامعه، افزود: تشکل‌های دینی در حل مشکلات معیشتی و اجتماعی جامعه همواره جلوتر از مسئولان حرکت کرده‌اند و در این راستا فراجناحی و مسؤولانه عمل می‌کنند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شهاب
United States
۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
موفق باشید.
0
0