۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۶۹۹۹۹
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

حرکت بر مبنای فرمایشات رهبری راه پاسخگویی به جنایت دشمن است

حرکت بر مبنای فرمایشات رهبری راه پاسخگویی به جنایت دشمن است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری گفت: راه پاسخگویی به جنایت اخیر دشمن این است که همه ما بر مبنای ارائه‌شده از سوی رهبری اتفاق کرده و بر اساس آن حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در جمع مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مجازات قطعی آمران و عاملان شهادت شهید فخری زاده، با تبیین فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امام خامنه‌ای در پیامشان برای بر مجازات قطعی آمران و عاملان شهادت این دانشمند برجسته هسته‌ای کشورمان تأکید کردند.

وی با بیان اینکه در روزهای پس از شهادت مظلومانه دکتر فخری زاده دو نگاه صفر و صدی در اجرای مجازات آمران و عاملان این ترور کوردلانه در جریان است، افزود: گروه اول معتقد است که یکی از اهداف اصلی این اقدام تحریک ایران برای دست زدن به اقدامات مقابله‌ای سخت هست، بنابراین ارائه هرگونه شدت عمل از جنس اقدامات سخت، بازی در زمین دشمن است و امکان بهره‌گیری کشور از تحولات رخ‌داده در عرصه بین‌المللی به‌ویژه تغییر رییس جمهور آمریکا برای رفع تحریم‌ها و... را از بین ببرد.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: این گروه معتقدند که پیگیری رویکرد پاسخگویی سخت می‌تواند ریسک ورود به یک جنگ تمام‌عیار را افزایش داده و دشمن را به انجام اقدام نظامی متقابل ترغیب کند.

وی گفت: گروه دیگری به انتقام سخت و پاسخگویی سریع اعتقاد دارند، این‌ها بر این باورند ما باید پاسخ نظامی سخت و محکم را به دشمن داده و پای هزینه‌های آن بایستیم.

حجت‌الاسلام سالاری افزود: این عده معتقدند در سایه خویشتن‌داری و انفعال، به بهانه تنش‌زدایی و بهانه ندادن به دست دشمن، چه چیزی جز خسارت و زیان مادی و معنوی نصیب ما شده است.

وی اضافه کرد: معتقدان به این تفکر می‌گویند انفعال دولتمردان در سال‌های اخیر موجب شده است تا خصم گستاخ‌تر شده و دست به تحرکات بیشتری نیز بزند و اتفاقاً فرصت دو ماه آینده را زمان طلایی برای خود می‌داند. اگر ما خویشتن‌داری کنیم. باید ضربات سخت‌تری را بپذیریم و تحمل کنیم.

حجت‌الاسلام سالاری تصریح کرد: اما راه پاسخگویی به جنایت دشمن این است که همه ما بر مبنای ارائه‌شده از سوی رهبر حکیم انقلاب اسلامی اتفاق کرده و بر اساس آن حرکت کنیم.

وی اظهار کرد: در آن فراز از پیام رهبر انقلاب مبنی بر مجازات جنایتکاران، چهار نکته وجود دارد که شامل اجرای مجازات، قطعی بودن مجازات، مجازات آمران و مجازات عاملان است.

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه  هیچ‌کس به هیچ بهانه‌ای حق انکار مجازات را به هیچ بهانه‌ای ندارد، گفت: در این ترور ناجوانمردانه، طراحان و دستوردهندگان و کارگردانانی وجود دارند که بدون تردید سران مثلث غربی، عبری عربی هستند و البته مزدوران خارجی و داخلی و زمینه‌سازان و نفوذی‌ها و مباشران این جنایت بزرگ هستند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات