۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۷۰۵۶۴
حجت الاسلام فؤادیان:

سوگواره بضعة الرسول با محوریت خطبه فدکیه حضرت زهرا برگزار می‌شود

سوگواره بضعة الرسول با محوریت خطبه فدکیه حضرت زهرا برگزار می‌شود
حجت الاسلام فؤادیان گفت: سوگواره بضعه الرسول(ص) با محوریت خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) در قالب های متنوعی از سوی دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا فؤادیان، دبیر علمی سوگواره بضعه الرسول(ص)، قبل از ظهر امروز در نشست خبری سوگواره بضعة الرسول(ص)، گفت: متأسفانه با شیوع ویرویس محنوس کرونا در جامعه، شرایط بهره گیری از مراسمات عزاداری حضرت زهرا(س) کم شده است؛ از این رو طبق رهنمودهای حضرت آیت الله صافی گلپایگانی یاد و گرامیداشت حضرت زهرا(س) در جامعه نباید کمرنگ شود.

حجت الاسلام فؤادیان بیان داشت: مؤسسه دارالزهرا(س) وابسته به دفتر حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی سوگواره فاطمه الزهرا(س) با عنوان بضعه الرسول(ص) را برگزار می کند.

دبیر علمی سوگواره بضعه الرسول(ص) ابراز داشت: سوگواره بضعه الرسول(ص) با محوریت خطبه فدکیه حضرت زهرا در قالب های متنوع حفظ، مقاله نویسی، داستان نویسی، مفهوم شناسی، شعر سرایی، پوستر و عکاسی برگزار می شود.

حجت الاسلام فؤادیان به تبیین ویژگی منحصر به فرد خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: علما و مراجع عظام تقلید شعیه و همچنین توجه ویژه­ای به خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) داشتند و همچنین در آثار اهل سنت و برخی آثار مستشرقین از این خطبه یاد شده است.

وی با بیان اینکه خطبه فدکیه کارکردهای فراوانی برای مسایل روز جامعه دارد، گفت: اعتقادات، اخلاق، فلسفه احکام، پیغمبرشناسی، حوادث بعد از رحلت پیامبر اسلام، دفاع از ولایت و دشمن شناسی از مهمترین موضوعات خطبه فدکیه است.

دبیر علمی سوگواره بضعه الرسول(س) بیان کرد: طبق پیام های خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) سوژه‌­ها و موضوعاتی برای سوگواره بضعه الرسول(س) استخراج شده است که علاقه مندان می توانند آثار خود بر محور این موضوعات را تدوین کنند.

حجت الاسلام فؤادیان ابراز داشت: آموزه های تفسیری خطبه فدکیه، عوامل انحراف از اسلام، ویژگی­ های حضرت امیرالمؤمنین، مساله حضور بانوان در جامعه، شکرگزاری در تمام احوال، توحیدباوری، ویژگی های بعثت، ویژگی های مسلمان فرصت طلب و عوامل انحراف بعد از رسول خدا، برخی از محورهای و موضوعات سوگواره بضعه الرسول(ص) است.

دبیر علمی سوگواره بضعه الرسول(ص) اظهار کرد: مسؤولیت پذیری مهاجر و انصار، قرآن باوری، فلسفه احکام اخلاق محوری، ویژگی و شخصیت حضرت زهرا(س)، شیوه های ابلاغ رسالت، وضعیت جزیره العرب و حوادث بعد از رحلت رسول خدا از محورهای دیگر سوگواره بضعه الرسول(ص) است.

وی با بیان اینکه سایت سوگواره بضعه الرسول(ص) راه اندازی شده است، گفت: کلیپ‌های کوتاهی از سخنرانان مشهور و علما درباره شرح و نکات خطبه فدکیه در حال جمع آوری است و همچنین بانک اطلاعاتی در قالب های متنوع اینفوگرافی و طرح و پوستر در این سایت بارگذاری خواهد شد.

حجت الاسلام فؤادیان ابراز کرد: سایت سوگواره بضعه الرسول(ص) در طول سال فعال خواهد بود و زبان های اردو، انگلیسی و بخش بین الملل به آن اضافه خواهد شد.

دبیر علمی سوگواره بضعه الرسول اظهار کرد: علاقه­‌مندان می­‌توانند در محورها و موضوعات سوگواره بضعه الرسول(ص) تا شهادت حضرت زهرا(س) آثار خود را به سایت سوگواره به آدرس www.soogvareeh.ir ارسال کنند./998/پ202/ب1

ارسال نظرات