۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۷۴۵۵۱
آیت الله مهدوی:

اگر مردم ادله عقلی دین را بفهمند دینداری برایشان شیرین خواهد شد

اگر مردم ادله عقلی دین را بفهمند دینداری برایشان شیرین خواهد شد
اصفهان - نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: تمام احکام و دستورات دین عقلانی است، مسأله تقلید یعنی رجوع به متخصص دین و مراجعه به متخصص یک موضوع عقلانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در مسجد امام سجاد(ع) اصفهان، با بیان اینکه دستورات دین و آنچه که مربوط به عقاید انسان می‌شود همگی دلیل عقل پسند دارد، گفت: دلایل احکام و دستورات دین به نحوی است که هرکسی بشوند قبول خواهد کرد و حتی افرادی که سواد ندارند نیز خواهد پذیرفت.

آیت الله مهدوی در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی کسی دلایل دین را بفهمد دینداری برای او لذت بخش خواهد بود، مسائل دینی زوایا و فروعات بسیاری دارد اما اسکلت اصلی آن اعتقادات است، بنابر فرموده قرآن کریم عقاید شاکله انسان است، قرآن شاکله هرکسی را فکر و اعتقادات او می‌داند.

وی با اشاره به اینکه پیش از انجام عمل طرز فکر و اعتقاد ما دستور می‌دهد که چه کاری انجام دهیم، اظهار کرد: هر عملی که انجام می‌دهیم طبق شاکله ما انجام می‌شود، فکر ما در انجام امور مختلف ما را مراقبت می‌کند، فکر انسان بسیار مهم است و دین هم آمده تا افکار انسان را درست کند و از طریق دین هرکاری می‌کنیم برای رضای خدا و جلب رضای خداوند است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کاری که از سر ریا باشد خیر نیست، گفت: انسان مؤمن هرکاری انجام بدهد برای رضای خداوند است نه اینکه بخواهد دیده بشود و ریا کند، افراد باید با تعقل وارد دین شوند نه با تعصب، برای این کار باید بیان نورانی قرآن کریم و کلام اهل بیت(ع) به مردم منتقل شود و این همان چیزی است که جامعه لازم دارد.

آیت الله مهدوی دین را دارای دستورات عقلانی توصیف کرد و افزود: اگر جایی چیزی دیدیم که تطابق با عقل ندارد شاید برداشت و یا دیدگاه ما غلط است، حتی مسأله تقلید که برخی مدعی هستند عقلی نیست کاملا عقلانی است، چرا که رجوع به متخصص در همه عرصه‌ها برخاسته از عقل است و مرجع تقلید نیز متخصص در دین بوده و ما باید برای درک و فهم صحیح دین به مرجع تقلید مراجعه کنیم./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات