حلقه های صالحین از مصادیق موفق کار تشکیلاتی دینی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجتالاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولیفقیه در خراسان شمالی و امامجمعه بجنورد، در نشست سرمربیان حلقات صالحین شهرستان مانه و سملقان، اظهار کرد: طرح شجره طیبه صالحین اقدام شایستهای بود که مطرح و راهاندازی شد و تاکنون هم نتایج مناسبی در پی داشته است.
وی افزود: برای انجام کار تربیتی در حوزههای مختلف اعم از حیطههای معرفتی و بصیرتی، فعالیت تبلیغی سنتی مبتنی بر منبر و صحبت یکطرفه کافی نیست؛ زیرا اگرچه این شیوه تبلیغی تأثیرات خود را دارد ولی در دنیای امروز تنها نمیتوان به تبلیغ و منبر سنتی اکتفا کرد.
حجتالاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: زمانی مخاطبان، مختص ما بودند و جای دیگری نمیرفتند؛ زیرا رسانهها و فضای مجازی بهصورت امروزی نبودند و امپراتوری رسانهای درست نشده بود که اذهان جامعه را درگیر خود کند.
رییس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در گذشته تقریباً منبر تنها رسانه بود و مردم در ایام سال بهویژه در ماههای محرم و رمضان پای صحبت علما مینشستند، اندکاندک رادیو و تلویزیون به عرصه آمد ولی هنوز ارتباط با شبکههای رسانهای بیگانه نبود، جلوتر که رفتیم ارتباط با رادیوها و تلویزیونهای خارجی افزایش یافت و اکنون هم که دیگر شبکههای اجتماعی و فضای مجازی این عرصه را به سیطره خود درآوردهاند.
وی ادامه داد: اکنون شرایط رسانهای بهگونهای شده که متأسفانه بسیاری از داخلیهای ما هم بازنشر کننده همان مطالب لیبرال مسلکها و دنیای غرب هستند؛ بهگونهای که وقتی جهان غرب مطلب و تحلیلی را کار میکند آن مطلب بهکرات در داخل کشور هم بازنشر میشود.
حجتالاسلام والمسلمین نوری گفت: در چنین شرایطی رسانه سنتی منبر بهتنهایی کافی نیست؛ زیرا اگرچه منبر تحرک و انگیزه ایجاد میکند ولی برای پردوام بودن نیاز به کار تشکیلاتی با استفاده از ظرفیتها و ابزارهای مختلف دارد.
رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از مهمترین مصادیق کار تشکیلاتی حلقات صالحین است، اظهار کرد: راهاندازی حلقات صالحین از اقدامات ستودنی است؛ زیرا در قالب آن علما و روحانیان بهصورت تشکیلاتی در عرصه تربیتی فعالیت میکنند.
وی با تأکید بر اینکه باید قدردان این نعمت باشیم، افزود: مجموعه علما و روحانیان و ائمه جمعه باید با قدر دانستن این فرصت و ظرفیت، تلاش کنند در قالب آن فعالیتهای بیشتری درزمینهٔ تربیتی و انسانسازی انجام دهند./9314/