۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۷۶۱۹۹
فرهنگ و جهش تولید (۵۱)؛

تلخی ضعف دولت به کام ملت

تلخی ضعف دولت به کام ملت
دکتر عیسی نیا گفت: بر اساس مشاهدات در جامعه و روند زندگانی مردم، به صراحت عدم تحقق جهش تولید را در می یابیم که این عدم تحقق، به عناصر مختلفی در سیستم دولت، باز می گردد.

دکتر رضا عیسی‌‍نیا عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در موضوع تحقق جهش تولید از دیدگاه فرهنگی به خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: مرجع اصلی تحقق این شعار در هر جامعه ای به کوچکترین نهاد یعنی خانواده و بزرگترین نهاد یعنی دولت باز می گردد و آنچه که در این موضوع اهم از سایر است، تولیدات می باشد.

وی افزود: اگر جامعه ای میزان تولیداتش بیشتر از مصرفش باشد، موفق خواهد شد؛ مانند فردی که تولید و محصولش، بیشتر و بالاتر از مصرفش باشد، فردی موفق در جامعه شناخته می شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اندیشه بیان کرد: یکی از دلایلی که مقام معظم رهبری سال ۹۹ را به عنوان جهش تولید نام گزاری کردند، وجود تحریم های ظالمانه غرب، ایجاد فرهنگ دلالی و افزایش واردات است که امکان مقابله را با تهاجم این عناصر ایجاد می کند.

وی اظهار داشت: متاسفانه فرهنگ تحقق جهش تولید در روح و جان کشور، نهادینه نشده است و باید برای تحقق پیدا کردن این فرهنگ، در جامعه تلاش کرد، زیرا برای پیشروی در مقاصد انقلاب، نیاز به جهش روز افزون تولید وجود دارد.

دکتر عیسی نیا اظهار داشت: براساس مشاهدات در جامعه و روند زندگانی مردم به صراحت عدم تحقق جهش تولید را در می یابیم که این عدم تحقق، به عناصر مختلفی، در جامعه و سیستم دولت، باز می گردد.

وی تصریح کرد: کشور برای پیشرفت به اقتصاد قوی نیاز دارد که اگر بخواهیم به جایگاه مطلوب در همه عرصه های مختلف برسیم، ملزوم به داشتن جهش تولید و اقتصاد قوی هستیم.

سینا ریاحی
ارسال نظرات