۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۷۶۵۹۰
امام جمعه شهرستان جوانرود:

تعامل حوزه های شیعه و سنی زمینه ساز وحدت بیشتر بین برادران دینی می شود

تعامل حوزه های شیعه و سنی زمینه ساز وحدت بیشتر بین برادران دینی می شود
کرمانشاه - ماموستا فخری گفت: تعامل حوزه های شیعه و سنی می تواند زمینه ساز وحدت بیش از پیش بین برادران دینی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملااحمد فخری امروز در بازدید از مدارس علوم دینی اهل سنت کرمانشاه، با مدیران، اساتید و معاونین این مدارس دیدار و گفتگو کرد.

امام جمعه شهرستان جوانرود در این دیدارها عنوان کرد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم که این امر برای ملت ایران یک آزمون بزرگ محسوب می شود.

ماموستا فخری در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: به عینه می بینیم که بسیاری از بدخواهان چه در داخل و چه در خارج به دنبال این هستند که با سخنان هدفمند خود میزان مشارکت مردم در این همه پرسی را کاهش دهند.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: دشمن می خواهد با کاهش میزان حضور و مشارکت مردم در انتخابات، هم یک بهانه و سوژه تبلیغاتی ـ تخریبی برای رسانه های خود داشته باشد و هم اینکه مقبولیت این نظام اسلامی و مردمی را زیر سئوال ببرد.

اما جمعه شهرستان جوانرود بیان کرد: از این رو همه ما در هر پست و جایگاهی که قرار داریم باید تلاش کنیم که انتخاباتی پرشور برگزار کنیم و از طرف دیگر اجازه ندهیم که برخی از افراد به صورت آزادانه مردم را از حضور در این همه پرسی برحذر دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید ملاک های ما در انتخابات ریاست جمهوری و حتی انتخابات شوراهای اسلامی، ملاک های برجسته انقلابی و... باشد، بیان کرد: باید شخصی با انرژی، با روحیه انقلابی و متعهد به نظام و مردم به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنیم تا ان شاء الله مشکلات جامعه یک به یک برطرف شود.

ماموستا فخری ادامه داد: بنابراین نه تنها نباید این انتخابات را تحریم کنیم، بلکه با حضور هوشمندانه و با بصیرت خود یک شخص با ملاک های انقلابی، مردمی و... راهی ساختمان پاستور کنیم.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کرونا صدماتی به حوزه های علمیه در بُعد تحصیلی و آموزشی وارد آورد، بیان کرد: نخست امیدواریم که این ویروس منحوس از جامعه ما هرچه زودتر رخت برببندد و در مرحله دوم از اساتیدی که با مدیریت خوب خود اجازه ندادند که کرونا وقفه ای برای آموزش های حوزوی ایجاد کند، تقدیر داشته باشیم.

وی به ضرورت تعامل حوزه های علمیه  اهل سنت و اهل تشیع اشاره کرد و بیان داشت: تعامل حوزه های شیعه و سنی می تواند زمینه ساز وحدت بیش از پیش بین برادران دینی شود و از سوی دیگر این تعاملات می تواند راههای توسعه دین مبین اسلام در جهان کنونی را سرعت ببخشد.

ماموستا فخری در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: با این وجود کسانی در جامعه اسلامی به ویژه مراکز دینی هستند که همیشه سخن از اختلاف بین برادران سنی و شیعه به زبان می آورند که باید از هم نشینی با این افراد به شدت پرهیز کنیم، زیرا این دست از شخصیت ها به دنبال ایجاد شکاف در بین صفوف مسلمین و برادران دینی هستند./1400/

ارسال نظرات