فعالیتهای سازمان تبلیغات برای حضور حداکثری مردم در انتخابات
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا و به نقل از مهر،حجت الاسلام عزت زمانی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، با تاکید بر مشارکت گسترده مردم در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و حضور در پای صندوقهای رأی، اظهار داشت: مردم مهمترین، اصلیترین و کلیدیترین رکن انقلاب اسلامی به شمار میروند و یکی از مهمترین عواملی که در مشارکت مردم و حضور آنان در صحنههای مختلف نظام اسلامی تأثیر میگذارد مربوط به عملکرد مسؤولان است؛ بنابراین اگر عملکرد مسؤولان مورد قبول نباشد به سختی میتوان فضای فکری و ناامیدی را که در جامعه ایجاد میشود، جبران کرد.
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: امروز مردم به خاطر عملکرد بسیار بد دولت حاکم و دلایل دیگر از جمله گره زدن زندگی مردم به تصورات واهی دچار یک ناامیدی مفرطی شدند و چون اساساً مردم نسبت دولت را به انقلاب اسلامی و پیکره نظام گره میزنند همین باعث میشود انتخابات را که سبب حفظ امنیت، پیشرفت، حرکت رو به جلوی کشور و اثبات عظمت انقلاب اسلامی که به دست خود مردم رقم خورده است دچار خدشه شود؛ بنابراین مهمترین و اصلیترین عامل برای مشارکت مردم در انتخابات عملکرد مسؤولان است.
وی افزود: همچنین بی اخلاقیها و رفتارهای ناشایستی که با جنگ روانی برای جمع کردن رأی یا احتمالاً برای اثبات و پوشاندن کم کاریهای صورت گرفته انجام میپذیرد مزید بر علت شده و اساساً یک بی اعتمادی و ناامیدی مضاعف را در میان مردم ایجاد کرده و همین سبب شده مردم حس کنند مسؤولان حقایق را به آنان نمیگویند و تلاشی برای رفع مشکلات نمیکنند.
حجت الاسلام عزت زمانی دعوت برای حضور پرشور مردم پای صندوقهای رأی را مهمترین وظیفه نهادها و مجموعههای فرهنگی و مؤثر دانست و گفت: نهادها و مجموعههای فرهنگی مؤثر با وجود همه سختیها و مشکلات موجود باید در راستای حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیشرو تلاش کنند؛ سازمان تبلیغات اسلامی نیز در حد بضاعت، ظرفیت، توان و ارتباطی که دارد تلاش میکند در این زمینه به وظایف خود عمل کند.
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در حال حاضر تحقق امید افزایی در جامعه بخصوص در میان جوانان را اصلیترین و ریشهایترین جهاد بیان و عنوان کرد: در سازمان تبلیغات اسلامی سال ۱۴۰۰ با عنوان سال مبتنی بر امید و باور به توان مردم شکل گرفت تا همه فعالیتها بر محور این مبنا پایه گذاری شود از این رو در ماه مبارک رمضان قریب به ۷۰ برنامه عملیاتی ملی به اضافه ضریب فعالیتهای استانی در عرصههای مختلف فرهنگی، قرآنی، رسانهای و … بر اساس همین محور اجرا شد.
وی به انتخابات پیش رو اشاره و بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه انتخابات به صورت خاص خود را موظف به تلاش برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و بیان شاخصههایی کرد که امامین انقلاب در خصوص جایگاه انتخابات و شاخصههای گزینه اصلح بیان فرمودند، لذا فعالیتهای مختلفی در چهار حوزه اصلی با عنوان حوزه رصد، پایش و پژوهش، حوزه راهبری و مدیریت، حوزه رسانه و فضای مجازی و حوزه تبیین و ترویج صورت پذیرفت.
حجت الاسلام عزت زمانی درباره فعالیتهای صورت گرفته در حوزه رصد، پایش و پژوهش گفت: سازمان تبلیغات اسلامی مراکز پژوهشی و افکارسنجی دارد که از جمله مجموعههای مطمئن و مورد وثوق در سراسر کشور به شمار میرود لذا مجموعه فعالیتهایی در این مجموعهها در راستای افکارسنجی انجام شد که نتایج و خروجیهای این افکارسنجی در جلسات متعدد با نخبگان و موثرین در جامعه طرح و مورد بحث قرار گرفت و تحلیلهایی مبنی بر ایجاد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات با آنان در میان گذاشته شد و با دعوت نخبگان به اجرای فعالیتهای فرهنگی و دعوت به مشارکت حداکثری در این مسیر گام بر میدارد؛ همچنین محتواهای تبلیغی و پژوهشهای رسانهای مختلفی آماده و تهیه شد تا در اختیار مجموعههای فعال قرار گیرد.
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی به حوزه راهبری و مدیریت اشاره و عنوان کرد: در این عرصه همه بخشهای سازمان از اینکه مبادا در حوزههای اختصاصی افراد ورود کنند منع شدند زیرا سازمان تبلیغات اسلامی خود را موظف میداند که با اعتماد سازی همه مردم و به دور از نگاههای جناحی و حزبی آنان را برای مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کند. همچنین در حوزه رسانه و فضای مجازی با توجه به ظرفیتهای مختلفی که از حوزه تبلیغ نوین و خبرگزاریها تا مراکز رسانهای که با سازمان مرتبط هستند محصولات بسیاری در زمینههای مختلف طنز، جدی و … به منظور دعوت مردم برای شرکت در انتخابات تهیه و تولید شد.
وی افزود: در حوزه تبیین و ترویج نیز با توجه به راهبرد عملیاتی سال ۱۴۰۰ که تواصی به حق است در سطوح مختلف اقدامات خوبی انجام شد برای مثال ظرفیتهای تبلیغی سازمان مانند هیأتها، مساجد و … سازماندهی و محتواهای لازم در اختیار جریان تبلیغ قرار گرفت، مجموعه مبلغین برتر کشور جلسات متعدد گفتگو محور پیرامون مباحثات گفتمانی که در حوزه رصد و پژوهش آماده شده بود برگزار شد، مبلغین گفتمان ساز در یک شبکه ای سازماندهی شدند و گفتگوهای مفصلی با این مبلغان برای نحوه گفتگو و اعزام آنان به سراسر کشور صورت گرفت، در بخش هیأتهای مذهبی فرصتهای گفتگو یا تعامل گفتمانی با مسؤولان هیأتی و مداحان شاخص انجام شد.