۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۶۸۴۰۵۱

مسئول اخلاق مدار پرچمدار فرهنگ در کشور است

مسئول اخلاق مدار پرچمدار فرهنگ در کشور است
هرچند مسئولین و زیردستانشان به امور دینی، فرهنگی و اخلاقی بیشتر بپردازند مردم نیز خواه ناخواه به آن سمت حرکت میکنند و اگر کم اعتنایی شود فرهنگ خراب می شود.

حجت الاسلام حسن وطن خواه استاد اخلاق حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با توجه ضرورت مساله فرهنگ در کشور گفت: بدیهی است که آقای رئیسی با توجه به اهمیت وزرات ارشاد و دایره گسترده اش باید یک فرد لایق و مناسب را در راس وزارت ارشاد قرار دهد و کارهای مرتبط با وزارت ارشاد و برنامه های تبلیغی و فرهنگی باید تقویت شود.

وی با اشاره به حدیث الناس علی دین ملوکهم خاطرنشان کرد:هرچند مسئولین و زیردستانشان به امور دینی، فرهنگی و اخلاقی بیشتر بپردازند مردم نیز خواه ناخواه به آن سمت حرکت میکنند و اگر کم اعتنایی شود فرهنگ خراب می شود و در امور دیگر نیز اثر منفی می گذارد.

حجت الاسلام وطن خواه با بیان فرهنگ اسراف ابراز داشت: یکی از امور فرهنگی که گریبان گیر خیلی ها شده است فرهنگ اسراف است که گر همین اصلاح می شد قطعی های برق و کمبود هایی که در زمینه های دیگر داریم پیش نمی آمد.

استاد حوزه با توجه به لزوم همدلی بین مسئولین و اقشار مختلف جامعه گفت: همانطور که دختر آقای رئیسی در انتخابات مطرح کردند آقای رئیسی از زمانی که در قوه قضائیه بودند حقوقشان را نصف می گیرد و اگر این مهم در دولت جا بیوفتد که حقوق های نجومی کنار رود و برعکس حقوق های متناسب پرداخت شود به تدریج همدلی بیشتری بین مسئولین و اقشار کم درآمد جامعه صورت می گیرد.

وی در پایان افزود: لازم نیست برای گسترش فرهنگ الزاما یک سخنرانی و یا برنامه فرهنگی اجرا شود و همینکه عملکردهای مسئولین در ابتدا و بعد آحاد جامعه توأم با فرهنگ دینی و اخلاق باشد این خود یک فرهنگ است و اگر همینطور که آقای رئیسی در مناظرات به اخلاق پایبند بودند وزاریش هم همینگونه اخلاق مدار باشند یک توسعه در فرهنگ کشور صورت خواهد گرفت، ان شالله.

ارسال نظرات