۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۸۴۹۹۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

پژوهش باید منجر به تولید علم شود

پژوهش باید منجر به تولید علم شود
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه پژوهش باید منجر به تولید علم شود، بر ضرورت توجه حوزه های علمیه به مسأله پژوهش تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، امروز در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بین المللی علامه حلی(ره) در لرستان گفت: آموزش، یاد دادن، تعلیم و تعلم همه مبتنی بر پژوهش است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه مسأله پژوهش برای حوزه علمیه ضرورت بیشتری دارد، افزود: اکنون که ما در عصر غیبت هستیم، باید با تلاش و کار مضاعف و در سایه فعالیت های پژوهشی بتوان به شبهاتی که وجود دارد و شبهات نوپدیدی که در گذشته نبوده و به وجود می آید پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: وجود شبهات ضرورت پژوهش را در حوزه علمیه مضاعف می کند و ما باید یک ساز و کار پژوهشی و تحقیقاتی فراهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی موفقیت های پژوهشی طلاب لرستانی را امید بخش خواند و گفت: باید این فعالیت های پژوهشی از جهت کمی و کیفی رشد بیشتری  داشته باشد.

وی بیان داشت: همه ما وظیفه داریم کمک کنیم تا شاهد رشد و ارتقای سطح علمی و پژوهشی نسل جوان در عرصه پژوهش باشیم و باید زمینه رشد علمی طلاب فراهم شود.

پژوهش باید تولید علم کند

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه پژوهش باید به تولید علم منتج شود، گفت: فعالیت های پژوهشی باید پاسخگوی نیازهای مردم و جامعه در عرصه های مختلف باشد و برنامه ای که تدوین می شود این برنامه باید در نهایت به حل یک مسأله و تولید علم برسد و بتواند مشکلی از مشکلات استان را برطرف کند.

وی بر ضرورت حمایت از فعالیت های پژوهشی خاطرنشان کرد: برای اینکه فعالیت های پژوهشی رها نشوند باید مرکزی در نظر گرفته شود که فعالیت های پژوهشی را حمایت و هدایت کند./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات