۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۶۸۵۱۵۹
نماینده ولی فقیه در مازندران مطرح کرد؛

زمزمه دعای عرفه؛ نمایش معنوی وحدت مسلمانان جهان

زمزمه دعای عرفه؛ نمایش معنوی وحدت مسلمانان جهان
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی، با اشاره به اینکه زمزمه دعای عرفه، نمایش معنوی وحدت مسلمانان جهان است، گفت: دعای عرفه نماد خداشناسی و انسان‌شناسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان با گرامیداشت روز عرفه، گفت: انسان با دعا و مناجات در این روز با عظمت از وابستگی های مادی و دنیوی رهایی پیدا خواهد کرد و به ارزش های الهی و توحیدی نزدیک تر می شود.

وی با بیان این که روز عرفه روز میهمانی خدا در نزد ما است، افزود: روز عرفه روزی است که می‌توانیم به این مقصود نائل شویم.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه زمزمه دعای پرفیض عرفه، نمایش معنوی وحدت همه مسلمانان جهان است، تصریح کرد: عرفه به قدری با فضیلت است که امید می‌رود رحمت خداوند شامل همه بندگان شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که دعای عرفه شامل مضامین عارفانه ای است که موجل شناخت پروردگار و تضرع به درگاه او خواهد شد، گفت: دعای عرفه نماد خداشناسی و انسان‌شناسی است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی به حضور امام حسین(ع) در صحرای عرفه برای عبادت و بندگی اشاره کرد و افزود: پیشوای سوم شیعیان در این روز به عبادت خداوند مشغول شد و خود را برای دریافت فیوضات الهی آماده کرد.

وی خاطرنشان کرد: عرفه روز بندگی، عبادت و راز و نیاز با پروردگار عالم بوده و فرصتی غنیمت است تا انسان‌ها از فرش به عرش رهسپار شوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه خود مردم این استان در بازسازی عتبات و عالیات در کشور همواره پیشگام بودند، گفت: این پیشگامی از جمله برجستگی های مردم استان است که مقام معظم رهبری نیز بر روی تقویت و ترویج آن تأکید دارند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که ملت ایران عاشق و دلداده اهل بیت(ع) هستند، خاطرنشان کرد: این عشق دیرینه مردم این کشور به اهل بیت(ع) همواره پررنگ و برجسته بوده و امروز نیز ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که مردم در بازسازی عتبات و عالیات نقش محوری داشته و دارند، گفت: تجربه ثابت کرده هر گاه امور به مردم واگذار شود به بهترین نحو به نتیجه خواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در مازندران به تلاش های خالصانه شهید سلیمانی در بازسازی عتبات و عالیات اشاره کرد و افزود: این سردار شهید در کنار مقابله با دشمنان و بدخواهان اسلام و اهل بیت(ع) با مدیریت جهادی در جهت توسعه و رونق اماکن متبرکه نیز تلاش های بسیاری انجام دادند.

وی با بیان این که امروز ما هر چه داریم به برکت اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در سایه توجهات ائمه معصومین(ع) هر روز مقتدرتر و با عزت تر از گذشته در مسیر خود حرکت می کند./950/پ210/

ارسال نظرات