۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۶۸۶۳۷۵

برتری قدرت نرم در میدان مبارزه

برتری قدرت نرم در میدان مبارزه
در میدان مبارزه آنچه حرف اول را می زند قدرت نرم است نه قدرت سخت، زیرا جنگ نرم جنگ اراده ها و عزم ها و سیاست ها و تدبیرهاست.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مسابقه کشتی هردو آمریکایی را با کشتی گیر ایرانی و روسی را دیدم و شاید شما هم دیده باشید نظرتان راجع به این نکته چیست؟

آمادگی و زبان بدن و قدرت نرم و رجز خوانی و نحوه ورود به صحنه کشتی همه و همه حکایت از همان جنگ نرمی است که این دو خوب آنهارا آموزش دیده بودند.

در مبارزه تنها قدرت و آمادگی بدنی و مهارت و تکنیک کفایت نمی کند از نوع جنگ رسانه ای و تخریب روحیه رقیب و عملیات روانی و آمادگی روحی برای مبارزه این دو کشتی گیردمی توانستی بفهمی که آنها از این قدرت نرم در مقابله با رقیب ایرانی و روسی از خود نشان دادند و به رخ دنیا کشیدند که آنچه حرف اول را می زند قدرت نرم است نه قدرت سخت، زیرا جنگ نرم جنگ اراده ها و عزم ها و سیاست ها و تدبیرهاست و نبرد تسخیر دلها و ذهن هاست که رقیب را به انفعال و شکست وامی دارد.

نکته ای که مربیان ایرانی یا اصلا با این مقوله آشنا نیستند و یا اصلا نمی خواهند در این زمینه به آن فکر کنند ومظهر همان روحیه مدیریتی بود که در این ۸سال شاهدش بودیم،از این رو پیشنهاد می شود هر مسئول ورزشی در کشور باید یک مشاور رسانه ای داشته باشد که مربیان و مدیران ورزش را در این مواقع کمک کند و راهنمایی دهد که چگونه مقابل دوربین ها، ورزشکاران ظاهر گردند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
نظرزادهگان
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
باید مشاور رسانه و قدرت نرم باهاشون بره مسابقات جهانی
0
0