۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۶۸۶۳۵۷

ضعف تبلیغات رسانه ای؛ گلایه تکراری سکاندار انقلاب

ضعف تبلیغات رسانه ای؛ گلایه تکراری سکاندار انقلاب
در دنیای امروز، هدف از انجام فعالیت‌های تبلیغی،فراتر از مقوله اطلاع‌رسانی، ایجاد انگیزش مناسب در مخاطبان می باشد و برای تحقق این مهم بیش از هر چیز دیگر نیاز به اقناع است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری بار دیگر اذهان را متوجه یکی از ضعف های مشهود در کشور یعنی بُعد تبلیغات و اطلاع رسانی نمودند. ایشان به طور شخص در همین زمینه بیان داشتند: "دشمنان ما امروز بیشترین تحرک شان علیه ما بیش از تحرکات امنیتی و اقتصادی، تحرکات تبلیغاتی و جنگ نرم است، تبلیغات رسانه‌ای است برای اینکه بر افکار عمومی مردم مسلط بشوند. ما در این زمینه ضعف داریم. در زمینه کار تبلیغاتی و حرکت تبلیغاتی درست و تمهیدات رسانه‌ای باید قوی تر و هوشمندانه تر عمل بکنیم"

البته مقام معظم رهبری در سال های گذشته، چندین مرتبه دیگر نسبت به ضعف در تبلیغات رسانه ای دستگاه های دولتی و حاکمیتی ابراز گلایه کرده بودند و این مسأله خود نشان می دهد که این موضوع تا چه حد در نگاه و رویکرد کلان معظم له، حائز اهمیت است و این انتظار از جامعه نخبگانی ، کارشناسان و به خصوص متولیان امر می رود که این نقطه ضعف بزرگ را مرتفع سازند.

با توجه به این که در دنیای امروز، هدف از انجام فعالیت‌های تبلیغی، فراتر از مقوله اطلاع‌رسانی، ایجاد انگیزش مناسب در مخاطبان می باشد و برای تحقق این مهم بیش از هر چیز دیگر نیاز به اقناع است، لذا تأکید سکاندار حکیم و بیدار انقلاب مبنی بر رفتار قوی و هوشمندانه در حوزه تبلیغات رسانه ای و فراهم کردن تمهیدات موردنظر در این باره، معنا و مفهومی خاص پیدا می کند و لذا این مهم باید به شکلی جدی تر مورد توجه نخبگان، کارشناسان و صاحب نظران عرصه رسانه و تبلیغات قرار گیرد.

با توجه به آغاز فعالیت دولت سیزدهم و ضمن آرزوی موفقیت برای دولتمردان جدید، انتظار می رود که تیم رسانه ای و عوامل مرتبط با آن در دولت آقای رئیسی به اهمیت نگاه حرفه ای و هوشمندانه در تبلیغات رسانه ای به خصوص با تأکید بر محوریت اقناع سازی، عنایت ویژه ای داشته باشند تا ان شاءالله در پیشبرد برنامه های انقلابی و مردمی خویش موفق بوده و بدین وسیله حمایت مردمی را در طول چهار یا هشت سال آینده با خود به همراه داشته باشند

به اعتقاد نگارنده ، آن چه در این برهه ی زمانی می بایست حتماً مورد توجه قرار گیرد این است که تداوم ضعف دستگاه های دولتی و حاکمیتی در این مباحث، موجب می گردد که در جنگ روانی مغلوب شگردهای پیچیده دشمن شویم.

بر این اساس باید گفت که ایجاد امید در جامعه و تقویت سرمایه اجتماعی مستلزم اصلاح رویکردها در فرآیند اطلاع رسانی و تبلیغات رسانه ای است و این که حرکت تبلیغاتی با بهره گیری از همه ظرفیت های رسانه های رسمی و غیررسمی و شبکه های اجتماعی و ... در نهایت منتج به افزایش اعتماد عمومی شود.

از سویی دیگر و با عنایت به بیان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه دشمن در مقطع کنونی در رابطه با کشور و جامعه ما، تحرکات تبلیغاتی و جنگ نرم را در دستور کار خویش قرار داده، طبعاً ما نیز در مقام تقابل و برای دفاع از داشته های ارزشمند خود می بایست با رفع نقاط ضعف و نقص، تبلیغات رسانه ای مناسب و هوشمند داشته باشیم و در این زمینه از ظرفیت خرد جمعی و توان نخبگان، حداکثر استفاده را ببریم.

سید طاها علوی

ارسال نظرات