۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۸۶۶۹۴
امام جمعه ازنا:

اهداف قیام عاشورا در جامعه تبیین شود

اهداف قیام عاشورا در جامعه تبیین شود
لرستان - حجت الاسلام سپهوند به نقش هدایتگری مبلغان اشاره کرد و گفت: از ظرفیت ایام محرم در جهت تبیین اهداف قیام عاشورا استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام علی سپهوند، صبح امروز در جلسه هم اندیشی روحانیون شهرستان ازنا با موضوع برنامه های ایام محرم که در حوزه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: روحانیون و مبلغان باید از منبر و سخنرانی ایام محرم استفاده ویژه ای نمایند.

امام جمعه ازنا افزود: مبلغان و روحانیون هدایتگران جامعه به سوی کشتی نجات یعنی دستگاه سیدالشهدا(ع) هستند و در زمینه تبیین و روشنگری اهداف قیام عاشورا باید نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به تشدید شیوع کرونا و تأکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراسمات محرم، گفت: وظیفه داریم نسبت به رعایت اصول بهداشتی در حین مراسم محرم حساس باشیم.

حجت الاسلام سپهوند خاطرنشان کرد: بیان احکام الهی، پررنگ ساختن مباحث قرآنی و تأکید بر موضوع امر به معروف و نهی از منکر به عنوان محور قیام امام حسین (ع)، از جمله اموری است که باید مورد توجه مبلغان در ایام محرم قرار گیرد.

وی به نقش هدایتگری و روشنگری مبلغان اشاره کرد و گفت: امروز با توجه به شیوع ویروس کرونا مبلغان باید از ظرفیت فضای مجازی در زمینه بصیرت بخشی و آگاه سازی مردم به ویژه نسل جوان بهره مند شوند.

امام جمعه ازنا تصریح کرد: فعالیت تبلیغی مبلغان امری ضروری برای جلوگیری و مقابله با تحریفات است و امروز با بهره مندی از ظرفیت های تبلیغی باید جلوی انحرافات و تحریف در مراسم عزاداری حسینی گرفته شود.

حجت الاسلام سپهوند با تأکید بر اینکه مراسم عزاداری حسینی باید همراه با شور و شعور باشد، گفت: فعالیت تبلیغی و بصیرت افزایی مبلغان بین عزاداران حسینی در این راستا نقش آفرین است./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات