۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۶۸۷۲۹۵
امام جمعه موقت کرمانشاه:

باید برای پروتکل شکنان مجازات در نظر گرفته شود

باید برای پروتکل شکنان مجازات در نظر گرفته شود
کرمانشاه ـ حجت الاسلام و المسلمین حجتی گفت: بی تفاوتی بعضی از مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی به نوعی پایمال کردن حقوق دیگران بوده و این کاری غیرشرعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین محمد حجتی عصر امروز در دیدار جمعی از کادر درمان و پزشکی کرمانشاه که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد، اظهار داشت: از همان روزهای نخستین شیوع کرونا در کشور یعنی اسفندماه 98 شاهد تلاش های بی مانند، بی وقفه و جهادگونه کادر بهداشت و درمان در کشور بوده ایم.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: این تلاش ها در صورتی انجام می گرفت که بسترهای لازم برای مبارزه با این ویروس منحوس در کشور مهیا نبود و از سوی دیگر شیوع سریع آن در هفته های نخستین همانند شوکی بزرگ بر بخش بهداشت و درمان کشور بود.

این عالم کرمانشاهی با تقدیر از فعالیت جهادی و ارزشمند کادر درمانی در این مدت، اظهار داشت: مدافعان سلامتی همانند مدافعان حرم و امنیت در برابر این وضعیت بسیار خطرناک قرار گرفته اند و تاکنون متاسفانه تعداد زیادی از این عزیزان جان خود را در مسیر از دست داده اند که باید این عزیزان را شهدای سلامت دانست.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی گفت: کسی منکر زحمات و خدمات تیم های درمانی و پزشکی در سراسر کشور در زمینه مبارزه با بیماری کرونا نیست، ولی با این وجود باید اذعان کرد برخی از نارسایی ها همانند کمبود امکانات، عدم هماهنگی بین دستگاه های متولی و از همه مهمتر بی تفاوتی بخشی از جامعه در رعایت پروتکل های بهداشتی سبب شد تا از ابتدای شیوع این ویروس منحوس تاکنون بیش از 100 هزار هم وطن را از دست بدهیم که این ضایعه ای بزرگ می باشد.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه همه امیدها برای جدی تر شدن مبارزه با ویروس کرونا در دولت سیزدهم پررنگ تر شده است، افزود: امیدواریم همانگونه که آیت الله رئیسی وعده دادند تجهیزات و نیازهای درمانی سریعاً در کشور توزیع شود و نیز طرح واکسیناسیون نیز سرعت بیشتری به خود بگیرد، زیرا اگر روند واکسینه تسریع پیدا نکند باید منتظر فاجعه های بدتری در کشور توسط ویروس کرونا باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی بی تفاوتی مردم در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی را به نوعی پایمال کردن حقوق دیگران عنوان کرد و گفت: کسانی که نسبت به بیماری کرونا بی تفاوت هستند خود عامل اصلی شیوع این ویروس در جامعه می باشند و بی گمان کاری که این دست از افراد بی مسؤولیت انجام می دهند همانند تعدی با حقوق شهروندان است و باید برای این افراد جرایم ویژه ای در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ان شاء الله با تثبیت دولت سیزدهم شاهد سرعت گرفتن روند درمان و مبارزه با بیماری کرونا در کشور باشیم البته این مهم تنها با تعامل مردم و کادر درمان امکان پذیر خواهد بود./1400/پ210/

ارسال نظرات