۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۶۸۷۶۶۶
گرانیگاه فرهنگ (۲۵)؛

نکاتی درباره طرح آزمایشی صیانت از کاربران در فضای مجازی

نکاتی درباره طرح آزمایشی صیانت از کاربران در فضای مجازی
بامیری گفت: یکی از حسن های بررسی طرح در کمیسیون ویژه این است که هنور طرح به صورت آزمایشی است ولی بررسی طرح در صحن علنی مجلس به منزله قطعی بودن آن است.

مقدمه: نقش فضای مجازی به قدری موثر است که حتی برخی ها معتقند دیگر این فضا، فضای مجازی نیست  و در واقع فضای واقعی شده است در اهمیت موضوع و همینطور مسائل امنیتی به این بیان اکتفا میکنیم که مقام معظم رهبری ضمن تاکید بسیار بر آن می فرماید اگر فرصت داشتم خودم مسئولیت فضای مجازی را برعهده می گرفتم و از طرفی در کل دنیا نظام مند و کنترل کردن این فضا به گونه ای که در فضای حساس جامعه و امنیتی آسیب نرساند مورد توجه است.

به همین خاطر خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در گفت و گو با حسین بامیری نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی به تبیین طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی پرداخت.

رسا- باتوجه به عکس العمل مردم نسبت به طرح صیانت، نظر خودتان را در یان باره بفرمایید.

نسبت به فضای مجازی دغدغه هایی وجود دارد اما به هر جهت آنگونه که نسبت به محدودیت ها و مسدود سازی ها مخابره و سیاه نمایی شده است وجود ندارد و درهرصورت طرح به کمیسیون ویژه ارجاع شده است که قرار است از گروه ها و متخصصین و افراد جامعه ، بازاری ها، دانشگاهیان، علما، فرهنگیان، فرهیختگان، شورای عالی فضای مجازی و خصوصاً وزارتخانه های مربوطه نظرسنجی ها و نیازسنجی های صورت گیرد و قابل ذکر است که حضور افراد در کمیسیون ویژه حضور فعالان های است  که بناست دغدغه ها و نظرات همه گروه ها شنیده شود تا بهترین دستاوردها و کمترین آسیب‌ها را داشته باشیم.

رسا- آیا بهتر نبود این طرح به جای کمیسیون ویژه در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می گرفت؟

یکی از حسن های بررسی طرح در کمیسیون ویژه این است که هنور طرح به صورت آزمایشی است و اگر در صحن علنی مجلس بود قطعی می شد و در مرحله آزمایشی می شود نقاط قوت و ضعف را بررسی کرد.

رسا- با توجه به شرایط اقتصادی و کرونایی جامعه آیا مطرح شدن این موضوع در این زمان درست است؟

 ما هم این اعتقاد را داریم که الان مسائل مهم تر و حساس‌تر دیگه ای دیگری وجود دارد که بحث ساماندهی بیماری کرونا یکی از این موارد است که بسیار حائز اهمیت نیز می باشد که البته مجلس با جدیت در حال پیگیری است که طرح ها و دیدگاه هایی را داشتند و وقت های زیادی را صرف آن کرده اند اما کافی نیست و همین طور در موضوعات معیشتی و اقتصادی مردم ولی این موضوع صیانت نیز بسیار مهم است اما اگر بخواهیم یک تقدمی در رسیدگی این امور داشته باشیم رسیدگی به مشکلات و سلامت مردم حق تقدم دارد ولی در کل این مباحث همدیگر را نفی نمی کنند و در عین حال باید اولویت‌ها را در نظر گرفت.

طرح آزمایشی صیانت از کاربران در فضای مجازی

رسا- آیا در طرح صیانت به مسئله اشتغال‌زایی در فضای مجازی توجه می شود؟

باید توجه داشته باشیم که بخشی از بحث اشتغال نیز در فضای مجازی است که حتماً طرح صیانت باید اشتغال پایدار و موضوع ساماندهی نرخ بیکاری را باید جزء اصول ملاحظات خود قرار دهد و مجلس هم حواسش است و هم مراقب است که انشاالله تمرکز همراه با دقت و سرعت برای حل مشکلات وحود داتشه باشد که اول باید مطالبات مردم پاسخ داده شود و سپس سراغ دغدغه‌های دیگر برویم که طرح صیانت از جمله آنان است.

رسا- یک نگرانی که نسبت به طرح صیانت وجود دارد این است که مردم نگران وحود ضعف در برنامه های جایگزین هستند، بیشتر توضیح بفرمایید.

تا اطمینان از مطلوب بودن آن جاگزین حاصل نشود چیزی محدود یا حذف نمی شود و اصلا بحث بر سر حذف کردن پیام رسان خاصی نیست که درهرصورت اول باید آن مصونیت بخشی اتفاق بیوفتد و بعد از حصول اطمینان روشنگری شود و حتما از اقشار مختلف نظر سنجی شود و بعد از رفع نواقص، طرح مذکور اجرا می شود و لازم به ذکر است که این بحث همراه با اطلاع رسانی است و چیز پنهانی وجود ندارد و اگر بحث شفاف باشد شاعبه‌ی احتمالی مردم را هم می تواند پاسخگو باشد.

رسا- ممنون از اینکه وقتتان را دراختیار ما قرار داده اید.

ارسال نظرات