۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۶۸۷۷۳۷
معاون آموزش حوزه علمیه گیلان غرب:

آشنایی با فضای مجازی اولویت نخست اساتید و طلاب باشد

آشنایی با فضای مجازی اولویت نخست اساتید و طلاب باشد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام رضوانی زاده گفت: مهم ترین کاری که باید در حوزه جزء اولویت ها باشد، ارتقا سطح علمی معاونین، اساتید و طلاب در بحث آشنایی با فضایی مجازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام شهرام رضوانی زاده امروز در نشستی با جمعی از معاونان آموزشی مدارس علمیه استان کرمانشاه با اشاره به نزدیکی سال تحصیلی جدید، بیان داشت: به عینه همه شاهد بودیم که ویروس منحوس کرونا چگونه تمام جهان را در نوردید و در این میان کشور ما هم از این وضعیت مستثنی نبود.

معاون آموزش حوزه علمیه گیلان غرب گفت: این وضعیت بسیاری از بخش های کشور به ویژه آموزشی را با چالش های بزرگی روبرو ساخته است و با توجه به جهش های مکرر این ویروس هرگونه تصمیم گیری درباره وضعیت سال تحصیلی در دانشگاه ها، حوزه های علمیه، مدارس و ... در هاله ای از ابهام است.

حجت الاسلام رضوانی زاده بیان کرد: با این وجود در هر صورت روند آموزش ها در سال تحصیلی پیش رو تداوم خواهد داشت، حال اینکه این آموزش ها در فضای مجازی برگزار شود یا به صورت حضوری، باید تمام تلاش ما بالا بردن کیفیت کلاس های درسی باشد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه تنها نگرانی برای اساتید حوزوی طلاب جدیدالورود است، افزود: طلاب سطوح و پایه های دوم به بعد این وضعیت را یکبار تجربه کرده اند و تقریبا خود را با وضعیت موجود تطبیق داده اند و تنها مشکل بر می‌گردد به طلابی که امسال اولین سال تحصیلی آنان در حوزه های علمیه می باشد که بی شک مجازی شدن کلاس ها می تواند باعث لطمات درسی و آموزشی به آنها شود، لذا شایسته است که برای جلوگیری از این وضعیت کاری اصولی و تاثیرگذار انجام دهیم.

معاون آموزش حوزه علمیه گیلان غرب افزود: موضوعی که کرونا برای همه کشور به ویژه بخش آموزش مشخص کرد این است که باید قبل از هرگونه اتفاقی همانند شیوع پاندومی کرونا، ما بسترهای آموزش در فضای مجازی را آماده شده داشتیم و کرونا لزوم این آینده نگری را به ما آموخت، بنابراین امیدواریم که هرچه سریع تر اساتید حوزوی خود را با این وضعیت تطبیق دهند تا طلاب دچار وقفه تحصیلی نگردند.

حجت الاسلام رضوانی زاده خاطرنشان کرد: بنابراین مهمترین کاری که باید در حوزه های علمیه جزء اولویت های نخست باشد، ارتقای سطح علمی معاونین، اساتید و طلاب در بحث آشنایی با فضایی مجازی است./1400/پ210/

ارسال نظرات