۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۶۸۸۶۸۲

تقدیر امام جمعه بابل از اقدام رییس‌جمهور برای شنیدن بی‌واسطه حرف مردم

تقدیر امام جمعه بابل از اقدام رییس‌جمهور برای شنیدن بی‌واسطه حرف مردم
مازندران - امام جمعه بابل گفت: اقدام رییس‌جمهور برای شنیدن بی‌واسطه درد مردم مستضعف و حضور در مسجد و محفل آن‌ها بدون کوچکترین تشریفات جای تقدیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی مذهبی این شهرستان گفت: اقدام رییس‌جمهور برای شنیدن بی‌واسطه درد مردم مستضعف و حضور در مسجد و محفل آن‌ها بدون کوچکترین تشریفات جای تقدیر دارد.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب در دیدار هیأت دولت بر ضرورت اعتماد سازی میان مردم و دولت تأکید کرد و افزود: مسؤولان باید با حضور بی واسطه در میان، شکافی که بر روی دیوار اعتماد بین مردم و آنها ایجاد شده را ترمیم کنند.

امام جمعه بابل با اشاره به این که نظام اسلامی متکی بر مردم سالاری است، ادامه داد: دین به مردم دستور داد که پای نظام اسلامی بایستند و به طور حتم اگر حضور مردم نبود، ممکن بود ضربات خردکننده ای بر پیکر نظام اسلامی وارد شود اما حضور مردم سبب بیمه شدن نظام اسلامی را فراهم آورد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که رییس‌جمهور در همین ابتدای کار صدها کیلومتر را طی می‌کند و در اهواز و سیستان و بلوچستان حضور پیدا می کند و بی‌واسطه درد مردم مستضعف را می‌شنود و در مسجد و محفل آنها حضور پیدا می‌کند و کوچکترین تشریفات را بین خود و مردم قایل نباشد، این امر جای تقدیر دارد، خاطرنشان کرد: باید مشکلات مردم را با چشم دید نه این که از راه دور حرف های آنها را از طریق ویدئو کنفرانس شنید.

وی با اشاره به این که باید کمتر حرف زد و بیشتر عمل کرد، ادامه داد: اگر وعده ای به مردم داده شد باید به آن عمل شود که به طور حتم این دولت همه توان و تلاش خود را در جهت عمل به وعده های خود به کار خواهد گرفت.

امام جمعه بابل در ادامه سخنان خود افزود: برخی افراد چهار سال به دروغ به مردم وعده دادند و بعد از اینکه مردم به بدترین وجه با مشکلات روبرو شدند با یک ببخشید از کنار آن رد شدند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید بر این که باید صادقانه معضلات و مشکلات را با مردم در میان گذاشت و با آنها صحبت کرد، بیان داشت: کتمان کردن مشکلات بر گرفتاری ها خواهد افزود بلکه باید صادقانه با مردم در میان گذاشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر مشکلات و اشتباهات صادقانه به مردم انتقال داده شود، مردم هم صادقانه آن را می پذیرند، گفت: مردم اگر آثار تدابیر اتخاذ شده را بر سر سفره خود ببینند به طور حتم آن اعتماد از بین رفته بار دیگر بازخواهد گذشت.

وی با اشاره به این که خوشبختانه در همین مدت کوتاه قدم های مؤثری برای رفع مشکلات مردم برداشته شده است، افزود: به طور حتم با تقویت و تداوم این شیوه می توان کاهش مشکلات و گرفتاری های مردم امیدوار بود.

امام جمعه بابل با بیان این که مدیران و مسؤولان کشور باید همه تلاش خود را برای خدمت به مردم بکار گیرند، خاطرنشان کرد: سوک مسؤولان و رفتار آنها اگر همانند شهید رجایی باشد به طور حتم زمینه اعتمادی سازی را فراهم خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت توجه به مباحث فرهنگی در دولت اشاره کرد و گفت: باید بازسازی انقلابی در اوضاع فرهنگی کشور به وجود آید.

وی با بیان این که راه برون رفت از معضلات فرهنگی، بازسازی و بازنگری و در ساختار فرهنگی کشور است، تصریح کرد: نهادهای فرهنگی باید با انسجام و وحدت بیشتر جهت شناسایی و رفع مشکلات فرهنگی گام بردارند./950/پ210/

ارسال نظرات