۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۶۹۴۵۲۲

ندای مشترک استکبار ستیزی

ندای مشترک استکبار ستیزی
دشمنان و ایادی آنها هر چه سعی کردند بر آتش اختلاف بین عالمان دینی بیافروزند، اما اینک وحدت عمیق بین عالمان بزرگ بیشتر هویدا شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دشمنان ملت و اسلام از دیر باز، کینه عمیق نسبت به روحانیت آگاه داشته اند، آنها از مشروطه تا کنون برای کنار زدن روحانیت راهبرد «جدایی دین از سیاست» را توسط ایادی خود و دگراندیشان داخلی ترویج می ­کردند و اگر گاهی بر این کار موفق نمی­ شدند، از راهبرد «ایجاد تفرقه» بین علما کمک می جستند، البته ایجاد تفرقه بین علمای آگاه و مخلص کار بسیار سخت و نشدنی است. لذا آنها به سراغ القای اختلاف در بین مردم و بصورت رسانه­ای اقدام می کردند. هدف آنها این بوده که به مردم وانمود کنند، در بین علمای بزرگ دودستگی وجود دارد؛ وبرخی مخالفند و برخی موافق. تا هم مردم را نسبت به عقائدشان دچار شک کنند و هم با ایجاد دو دستگی در بین صفوف مردم  و موج سواری های رسانه­ ای برای اهداف خود توجیهی دست و پا کنند.

آنها از هر حربه ای برای القای دودستگی در بین عالمان دینی بهره می بردند، گاهی  به اخلاف فتواها  تمسک می جستند گاه یسراغ اختلاف روش ها می رفتند، حتی اختلاف در تشیخص موضوع چون «رویت هلال ماه» هم برایشان با اهمیت جلوه می کرد و حال آنکه اختلاف نظر علمی یا در تشخیص موضوع،

اولا) در همه علوم و رشته در سطح عمیق و اساتید درجه یک وجود دارد.

ثانیا) اختلاف فتوایی که بین علماء وجود دارد به مراتب از اختلاف نظرات در علوم دیگر بین عالمان درجه یک کمتر است

ثالثا) این اختلاف نشان از بالندگی علمی شیعه دارد ، نه وجود هوا و هوس در بین عالمان!

در آخرین اقدام کور رسانه های معاند، آنها از یک طرف فرمایش مرجع عالیقدر شیعه، حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (ادام الله ظلَّه العالی) را تحریف و تفسیر به رای کردند و از طرف دیگر خود را هوا خواه و طرفدار او وانمود کردند و انقلابیون را مخالف ایشان!

آیت الله صافی

در این میانه اقدام برخی از حضراتی که سابقه طولانی در غرب گرایی، تحریف مبانی انقلاب داشتند بسیار قابل تامل بود و جالب تر اینه دگراندیشانی که تا دیروز قبیله آنها، بوق جدایی دین از سیاست، افیون بودن دین و حتی توهین به مقدسات و مراجع عظام تقلید را در کارنامه داشته بسیار عجیب بود.

در همین ایام که دشمن با درست کردن دعواهای نعمتی-حیدری در رسانه بدنبال ایجاد موج رسانه ای و پیشبرد اهداف خود بود، فرزندان مرحوم آیت الله مصباح یزدی به دیدار حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی رفتند،در این دیدار، حضرت آیت الله صافی تعبیری داشتند که از عمق نگرش ایشان به «عمار انقلاب» و آرمان های بلند حضرت امام حکایت می کند. ایشان بعد از ابراز خرسندی از این دیدار به فرزندان ایشان فرمودند:«بنده از اول به ایشان اخلاص و ارادت داشتم، ازهمان اول که ایشان در این مهدیه سخنرانی می‌کردند. وجود ایشان واقعاً خیلی مغتنم بود؛ ان‌شاءالله خط ایشان را ادامه دهید».

اینکه این مرجع عالیقدر در ایامی که دشمنان، برخی از انقلابیون را مخالف ایشان قلمداد می کردند، به مرحوم علامه مصباح که بعنوان یک عالم انقلابی تمام شناخته می شود، ابراز علاقه کرده اند، حکایت از این دارد که:

اولا)ایشان هیچگاه اسیر جنگ رسانه ای دشمنان نشده اند

دوما) اگر کوتاهی از برخی بوده آنرا با متانت و بزرگواری خود بخشیده اند و

ثالثا) راه اصیل انقلابی علامه مصباح در استکبار ستیزی و پیروی از خط اصیل امام و رهبری را تایید می کنند.

ندای مشترک استکبار ستیزی

دشمنان و ایادی آنها هر چه سعی کردند بر آتش اختلاف بین عالمان دینی بیافروزند، اما اینک وحدت عمیق بین عالمان بزرگ بیشتر هویدا شده است. همیشه در بین بزرگان شیعه در طول تاریخ اختلاف های علمی وجود داشته و این امر نشان از بالندگی و حق طلبی عالمان داشته، امّا همه آن عالمان اصیل، از بینش عمیق و استراتژیک برخوردارند که حاضر به تسلط کفار بر جان و مال مردم  نمی شوند و همه آنها با تمام وجود از دین حق اسلام و منافع مردم مسلمان حمایت می کنند.

جعفر بحرینی

ارسال نظرات