۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۶۹۴۹۴۶
نماینده ولی فقیه در خوزستان مطرح کرد؛

فعالیت در زمینه‌های تربیتی؛ ویژگی مسجد تراز انقلاب اسلامی

فعالیت در زمینه‌های تربیتی؛ ویژگی مسجد تراز انقلاب اسلامی
خوزستان - حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: مساجد اگر بخواهند تراز انقلاب اسلامی باشند، لازمه آن فعالیت در زمینه تربیت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده، ولی فقیه در خوزستان در نخستین اجلاسیه شجره طیبه صالحین خوزستان با بیان اینکه "اقامه عدل و قسط" تنها با تحقق رسالت اصلی انبیاء یعنی تعلیم و تربیت اتفاق خواهد افتاد، عنوان داشت: فلسفه ارسال رسل و انزال کتب "اقامه عدل و قسط" است، انقلاب اسلامی استمرار مسیر انبیاء (ص) می‌باشد و برای رسیدن به نقطه مطلوب گریزی جزء گام برداشتن اساسی در حوزه تعلیم و تربیت ندارد.

نماینده، ولی فقیه در خوزستان گلوگاه اصلی تربیت را "آموزش و پرورش" و "دانشگاه فرهنگیان" دانست و تصریح کرد: مربی آنکه بیشترین نقش را در تربیت دارد؛ بنابراین همه اهتمام باید بر تربیت مربی و سرگروه باشد.

امام جمعه اهواز با اشاره به نقش مؤثر مساجد در تربیت نسل‌ها اظهار داشت: اگر بتوان مسجد را به معنای واقعی کلمه فعال کنیم، عمده مشکلات حل می‌شوند، به گونه‌ای که اگر مسجد با حدود ۸۰ سرفصل فعال شود، موفقیت‌های بسیار چشم گیر در زمینه تربیت نیرو و عرصه‌های گوناگون خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه یکی از رسالت‌های نظام نقدس اسلامی در حلقه‌های صالحین تربیت انسان‌ها در سطح عام است، گفت: از هر ظرفیت موجود برای رفع دغدغه رهبرمعظم انقلاب استفاده کنیم.

وی درخصوص طرح شجره طیبه حلقات صالحین ابراز داشت:  قوام این طرح به حوزه‌های علمیه است و حوزه‌ها می‌توانند در عالم واقع مربی خوب تربیت کنند.

نماینده، ولی فقیه در خوزستان درخصوص شورای فرهنگ عمومی، عنوان کرد: اعضای این شورا از مسؤولان هستند، کارگروه پر کار و پرتلاش در کنار امام جمعه قرار گیرد و با انگیزه فعالیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه مساجد اگر بخواهند تراز انقلاب اسلامی باشند، لازمه آن فعالیت در زمینه تربیت است، بیان داشت: امام جماعت مساجد باید به طرح شجره طیبه صالحین اعتقاد داشته باشند و لازمه آن استفاده از طلاب جوان، خوش فکر و خوش ذوق است. /۹۴۵۴۱/پ210/

ارسال نظرات