۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۱
کد خبر: ۶۹۵۱۵۸
امام جمعه موقت کاشان:

یاد شهدا نباید در جامعه کم رنگ شود

یاد شهدا نباید در جامعه کم رنگ شود
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار با تأکید براینکه نباید یاد شهدا در جامعه کم رنگ شود، گفت: دشمن تلاش می‌کنند یاد و نام شهدا در جامعه کم رنگ شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار شنبه شب در دیدار با خانواده شهید حسینیان مقدم با اشاره به اینکه اگرعنایات اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) نبود دشمن اسلام شیعه را نابود کرده بود، گفت: ما هرچه که داریم از برکت و عنایات اهل بیت(ع) به ویژه عنایات امام زمان(عج) به کشورو ملت ایران است.

وی با بیان عزت و اقتدارامروز ما از شهدا است که غریبانه و مظلومانه به شهادت رسیدند، افزود: عزت و اقتدار و امنیت و عظمت و آبروی امروز شهدا و سفره شهدا و برکت ولایت اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی در خلیج فارس یک فروند پهباد آمریکایی را با موشک ایرانی هدق قرار می‌دهد و با چند قایق جنگی در نبرد با ناو آمریکایی نفتکش ربوده شده ایرانی توسط آمریکا را بازپس می‌گیرد این عزت و اقتدار به برکت شهدا است.

به گفته وی کشور‌های مدعی قدرت نظامی جرأت شلیک حتی یک گلوله به طرف پهباد امریکایی و ناو آمریکا را ندارد، اما دلاوران نیروی دریایی ایران با چند قایق موتوری نه تنها نفتکش ایرانی را ازآمریکایی پس گرفتند بلکه آمریکایی‌ها را از منطقه درگیری فراری دادند.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: کشور‌هایی که ادعای قدرت نظامی دارند تنها در جنگ سرد برای یکدیگر شاخ و شانه می‌کشند و جرأت جنگ سخت با یکدیگررا ندارند، اما ایرانی‌ها بدون ترس و واهمه از آمریکا یک فروند پهباد آمریکایی را آب‌های خلیج فارس هدف قرارداد و آمریکا هیچ غلطی نتوانست انجام دهد.

به گفته وی ایرانی‌ها پیش ازاین نیز سربازان ناو آمریکایی را در خلیج فارس به اسارات خود درآوردند و اشک آمریکایی را درآوردند و آن‌ها را خوار و ذلیل کردند.

وی اسارات سربازان آمریکا، کنترل پهباد فوق پیشرفته آرکیو ۱۷۰ و مهندسی معکوس، انهدام پایگاه آمریکایی عین الاسد و امروزنیز هدف قراردادن پهباد آمریکایی در خلیج فارس را نشانه قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست و یادآور شد: اگر تا دیروز جمهوری اسلامی ایران با بستن تنگه هرمزاقتدارخود را به رخ دشمن می‌کشید، امروز آمریکا اگر دست ازپا خطا کند توان بستن تنگه باب المندب را که یکهزار و ۸۰۰ کیلومتر با مرز‌های ایران فاصله دارد و محل عبور ۸۰ درصد انرژی جهان است را دارد.

به گفته وی عزت وعظمت و اقتدارامروز ایران اسلامی به برکت نعمت رهبری و شهدا است که نباید یاد شهدا راکم رنگ شود.

وی با تأکید براینکه نباید یاد شهدا در جامعه کم رنگ شود، گفت: دشمن و آن‌هایی درمسیراهداف دشمن حرکت می‌کنند تلاش می‌کنند یاد شهدا وعطر شهدا شهدا در جامعه محو شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: امروز بیش از هر زمانی اهمیت این فرمایش رهبرمعظم انقلاب که سال‌ها قبل می‌فرماید، زنده نگهداشتن یاد شهدا کمترازشهادت نیست مشخص می‌شود.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه دشمن خیلی تلاش کرد تا یاد شهدا را در جامعه کم رنگ شود، برزنده شدن نام و یاد شهدا در جامعه تأکید کرد و افزود: دیداربا خانواده شهدا یکی ازراه‌های زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا است.

شهید محمد رضا حسینیان مقدم، بیستم مرداد ۱۳۴۶ در شهرستان کاشان چشم به جهان گشود و گرفتن دیپلم و آغاز جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی راهی جبهه‌های نبرد حق بر علیه باطل شد و بیست و یکم دی ماه سال ۶۵ در در خرمشهر براثر اصابت ترکش به شهادت رسید و در گلزار شهدای دارالسلام کاشان به خاک سپرده شد./۱۳۰۷/پ210/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات