۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۶۹۵۷۱۰
حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی:

عقب نشینی و ضعف برای جبهه مقاومت بی معنا است

عقب نشینی و ضعف برای جبهه مقاومت بی معنا است
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت شکل گیری شبکه مبارک بسیج در جهان تأکید کرد و گفت: شکل گیری این قطب جدید در دنیا فروپاشی استکبار جهانی را قطعی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار فرماندهان سپاه کربلا استان به مناسبت هفته بسیج، گفت: هفته بسیج یادگار امام راحل است که خود ایشان نیز به بسیجی بودن افتخار می کردند.

وی با بیان این که بسیج امروز به یک شجره طیبه ای تبدیل شده است، افزود: بسیج نویدی برای همه مستضعفان جهان است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که در قالب این تشکل مردمی می توان بسیج مستضعفان جهان را پایه ریزی کرد، ادامه داد: این نهاد مقدس می تواند به تظلم خواهی و احقاق حقوق واقعی مستضعفان عالم در برابر مستکبران بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که بسیج یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: اگر قوای مسلح کشورمان نظامی و خدماتی هستند، بسیج یک نیروی مردمی خدماتی و نظامی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که اصل مهم در بسیج خدمت است، ادامه داد: این نیروی مردمی و انقلابی در مواقع ضرورت نیز با حضور در میدان نبرد در برابر دشمن خواهد ایستاد و از انقلاب و نظام اسلامی دفاع می کند.

وی، بسیجی را نیروی مقدس و با کارآمدی بالا توصیف کرد و افزود: بسیج علاوه بر توجه به مسائل مهارتی، محرومیت زدایی در حوزه فرهنگ نیز با تقویت و بر محور مسجد نقش مؤثری در مدیریت، شناسایی، بازسازی و رسیدگی امور در محله ها دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی همچنین به نقش بسیج در عمران آبادی و ساخت و ساز اشاره کرد و گفت: این نیروی مردمی در حوزه عمران آبادی نیز کارآمدی فنی و جهادی خود را به خوبی نشان داده است که امروز بسیاری از دستگاه ها متقاضی سپردن امور عمرانی خود به بسیج سازندگی هستند که هم مورد اعتماد و هم جهادی است و این مسائل برای دوستان خوشحال کننده و برای دشمنان ناباورانه و ناراحت کننده است.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به نقش برجسته بسیج در شکل گیری جبهه مقاومت در منطقه اشاره کرد و افزود: امروز به برکت مقاومت، بسیج مردمی در منطقه شکل گرفته است و این مجموعه ها با هویت و ماهیت بسیجی پایه ریزی شده اند.

وی با بیان این که مقاومت به یک پشتوانه مردمی و بسیجی تکیه زده و مستحکم شده است، خاطرنشان کرد: مقاومتی که امروز در منطقه وجود دارد چون متکی به مردم و بسیج شده به هیچ وجه عقب نشینی و ضعف برایش معنا ندارد و همواره رو به قوت و گستردگی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که امروز باید فرهنگ و روحیه بسیجی از منطقه به سایر کشورهای اسلامی منتقل شود، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا شبکه مبارک بسیج در سطح دنیا شکل بگیرد.

امام جمعه ساری با بیان این که با شکل گیری و گسترش بسیج در جهان، قطبی جدید در مقابل قطب استکبار شکل خواهد گرفت، افزود: شکل گیری این قطب جدید در دنیا فروپاشی استکبار جهانی را قطعی خواهد کرد.

وی در ادامه سخنان بر ضرورت تقویت بسیج اقشار در کشور تأکید کرد و گفت: نباید در نهادها و دستگاه هایی که بسیج در آنجا حوزه فعال دارد اخبار و حوادث ناگواری از برخی سوء استفاده ها به گوش برسد.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: حضور بسیج اگر پررنگ و مقتدارانه و با پشتوانه های لازم قانونی و حقوقی باشد می تواند جلوی بسیاری از فسادهای اداری را بگیرد./950/پ210/

ارسال نظرات