۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۹۷۴۶۳
آیت الله تحریری:

طلاب رابطه خود را با قرآن کریم تقویت کنند / باید معارف حقیقی را فراگرفت

طلاب رابطه خود را با قرآن کریم تقویت کنند / باید معارف حقیقی را فراگرفت
آیت الله تحریری با تأکید بر ضرورت انس گیری طلاب با قرآن کریم، گفت: صرف یادگیری اصطلاحات هنر نیست، بلکه باید معارف حقیقی را فراگرفت و به آن عمل کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله محمدباقر تحریری، استاد درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در همایش تقدیر از سفیران رضوان حوزه های علمیه خواهران، مسأله «حیات طیبه» را مورد توجه قرار داد و گفت: انسان زمانی که تحت لوای ایمان و عمل صالح قرار گیرد، بدون شک از مقتیات این عالم فانی خارج می شود.

وی با اشاره به مسأله «حجت ظاهری و حجت باطنی» ابراز کرد: خدای متعال دو حجت باطنی و ظاهری برای همگان قرار داده است، حجت باطنی همان عقلانیت و حجت ظاهری ولی الله است؛ هر مقدار انسان این حجت باطنی را پیرو حجت ظاهری قرار بدهد، قطعاً حجت ظاهری راهنمایی اش را شامل حال او خواهد کرد.

آیت الله تحریری فرمایشات حضرت زینب(س) در مقابل عبیدالله بن زیاد را مورد توجه قرار داد و گفت: این رؤیت جمیل نشان از حیات طیبه و درک مرتبه بالایی از ایمان است که این بانوی بزرگوار به چنین مقام رفیعی رسیده است.

وی ادامه داد: با پیروی و الگوگیری از شخصیت های کامل انسانیت همچون حضرت زینب(س) این مراحل را کسب کنیم، اولین مبنای حرکت کمالی ما ورود در وادی اسلام و ایمان است.

آیت الله تحریری با این بیان که اسلام و ایمان مراتبی دارد، تصریح کرد: اولیاء به بالاترین مرتبه اسلام و ایمان رسیدند و آن مرتبه اعلاء از ایمان و اسلام برای این امت است، در راه تحصیل معارف در این وادی حرکت کنید و کمی بیشتر باید با این مباحث آشنا شد چرا که راهگشای امور مادی و معنوی است.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه با اشاره به اینکه صرف یادگیری اصطلاحات هنر نیست، عنوان کرد: باید معارف حقیقی را فرا گرفت و به دنبال آن باشیم و به کار ببندیم، به هر درجه از درجات علمی هم اگر برسیم و این مراحل برای ما تحقق پیدا نکند هیچ فایده ای نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: کمال ایمان به صدق رسیدن است نه راستگویی، راستگویی یک مرتبه پایینی از به صداقت رسیدن است، انسان باید صادقانه به دنبال کمالات باشد که یکی از نشانه های صدق در روایات تطابق قول و فعل انسان است.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت انس گیری طلاب با قرآن کریم اظهار داشت: رابطه خود را با قرآن به هر مقدار که ممکن است تنگاتنگ کنیم، بحث های علمی ابزاری برای ورود واقعی و جدی در معارف حیات بخش ما است به گونه ای که در زندگی نمایش پیدا کند و این نمایش به خشوع و خضوع در برابر دستورات خدا، پیامبر و اهل بیت(ع) است./پ202/

ارسال نظرات