۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۶۹۷۹۱۷
حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور:

بانوان طلبه فعالیت های خود در فضای مجازی را گسترش دهند

بانوان طلبه فعالیت های خود در فضای مجازی را گسترش دهند
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور گفت: بانوان طلبه باید فعالیت‌های خود در فضای مجازی را گسترش دهند، اما متأسفانه هنوز مهارت این امر را کسب نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در نشست الزامات زیست و کنشگری بانوان طلبه در فضای مجازی با اشاره به برخی از الزامات حضور بانوان در این عرصه گفت: در فضای مجازی باید از شأن زندگی و حیات خانوادگی خانم ها به شدت محافظت کرد و باید مسائل مجازی آنان در فضای مجازی مدیریت شود.

وی با اشاره به شاخص سازی برخی از زنان به اصطلاح سلبریتی در فضای مجازی، بر لزوم شاخص سازی زنانی همچون حضرت فاطمه(س) تأکید کرد و اظهار داشت: باید سعی کرد زنانی را در فضای مجازی به عنوان الگو برای اسلامی نشان داد که از همه لحاظ کامل و شرایط شاخص بودن را دارا باشند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به تقسیم سیستم آموزشی حوزه علمیه به حوزه برادران و حوزه خواهران تصریح کرد: باید یک چنین فضایی را در فضای مجازی برای زنان جامعه اسلامی نیز ایجاد کرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در ادامه تاکید کرد: ممکن است برخی این دیدگاه را نپسندیده و ما را مورد هجمه قرار دهند؛ ولی زنان و خانواده های متدین و کسانی که خانواده های پایدار دارند، حتما از این فضا استفاده خواهند کرد.

وی با بیان اینکه باید حدود و مرزهای ورود زنان به فضای مجازی مشخص شود اظهار داشت: باید به این مسأله توجه شود که دیوار حیا و عفاف زنان اسلامی نازک و فرو ریخته نشود تا زنان جامعه اسلامی را به منجلاب بی حیایی و بی عفتی نکشاند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران و بانوان طلبه باید فعالیت های خود در فضای مجازی را گسترش دهند گفت: متأسفانه خواهران و بانوان ما هنوز این مهارت را به میزان دلخواه بدست نیاورده اند.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور با اشاره به برخی از مسائل حل نشده در بین برخی از بانوان در جامعه خاطرنشان کرد: برخی از مسائل مثل چرایی عفاف و حجاب و مسائلی از این قبیل باید در فضای مجازی مدیریت شود و بانوان حوزوی در این زمینه ها فعالیت کرده و در تببین امور مربوط به زنان نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور با اشاره به فعالیت زنانی چون مصی علینژاد بر ضد زنان مسلمان و تخریب جایگاه زنان از پایگاه یک زن اظهار کرد: باید بانوان طلبه نیز در فضای مجازی به شبهات ایجاد شده توسط این افراد پاسخ داده و در مقابل آنان بایستند؛ چرا که مبارز در مقابل این گونه افراد بهتر است از جنس خودشان باشد.

ارسال نظرات