۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۶۹۷۹۳۱
حجت الاسلام شریفیان:

پژوهش باید ناظر به نیازهای روز جامعه صورت گیرد

پژوهش باید ناظر به نیازهای روز جامعه صورت گیرد
اصفهان - مدیر مدرسه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشانی از پژوهش به عنوان موتور پیشران تولید علم نام برد و گفت: پژوهش‌ها براساس نیاز‌های جامعه و منطقه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید عباس شریفیان بعد از ظهر امروز در مراسم تقدیر و تجلیل از پژوهشگران برترحوزه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشانی با تبریک هفته پژوهش، گفت: اگر طلاب قلم به دست شوند و به پژوهش بها داده شود انگیزه طلاب برای پژوهش بیشترخواهد شد.

وی از پژوهش به عنوان موتور پیشران تولید علم نام برد و افزود: در عصر فناوری برای اینکه بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم و تولیدات پژوهشی ما کاربردی باشد باید فناوربود.

حجت الاسلام شریفیان با اشاره به اینکه از تألیفات و آثار پژوهشی در برنامه‌ریزی‌ها باید استفاده کرد، گفت: امروز قبل از انجام هر پژوهشی باید نیاز سنجی شود تا پژوهش‌ها بر اساس نیاز‌های جامعه و منطقه باشد.

به گفته وی اولویت طلاب پژوهشگر باید در راستای نیاز‌های روز جامعه، مطالبات نظام و رهبری و مطالبات و اولویت‌های پژوهشی، افق و دورنمای حوزه علمیه باشد.

مدیر مدرسه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشانی با تأکید بر اینکه برای تولید علم هیچ راهی به غیر از توجه ویژه به پژوهش نیست، اظهار داشت: طلاب مدارس علمیه در کنار دروس حوزوی به امر پژوهش باید توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گفته وی طلاب منابع مختلف و موضوعات زیادی به ویژه پشتوانه مکتب اهل بیت(ع) و ائمه اطهار(ع) را برای پژوهش دارند که آن‌ها را هیچگاه مبرا از امرپژوهش نمی‌کند.

حجت الاسلام شریفیان پژوهش را رسالت طلبگی دانست و اظهار داشت: امروز طلاب بستر‌های لازم پژوهشی در اختیار دارند که باید ازبستر‌های فراهم شده در امر پژوهش بیشترین استفاده و بهره برداری را داشته باشند.

لازم به ذکر است، دراین جشنواره ۲۰ مقاله از مدرسه علمیه دارالعلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شد از بین سه مقاله برتر انتخاب و هدایایی را دریافت کردند. /۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات