۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۶۹۸۳۲۶
استاد سطوح عالی حوزه علمیه تأکید کرد؛

ضرورت احداث واحد امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و سازمان ها

ضرورت احداث واحد امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و سازمان ها
حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر امر به معروف و نهی از منکر را یک فریضه دینی دانست و گفت: واحد امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و سازمان ها احداث شود.

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت واجب دینی امر به معروف و نهی از منکر گفت: امروز می طلبد در حکومت اسلامی امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک واحد رسمی اما خارج از حیطه دولت در داخل هر اداره و سازمانی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مسؤولین باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند، اظهار کرد: احداث واحد امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و سازمان ها می تواند مطالبات جدی مردم را به کرسی عمل بنشاند، مسؤولین در مقابل مطالبات مردم متواضعانه باید پاسخگو باشند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه امر به معروف و نهی از منکر را متعلق و و ظیفه یک گروه خاص ندانست و ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر لسانی وظیفه هر مسلمان در هر زمان و مکان است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز با امر به معروف و نهی از منکر مانند شاقولی می توانیم دیوار حرکت و سیر خود را در صراط مستقیم قرار بدهیم و برگرفته از قرآن و کلام نورانی عترت راهی را بپیماییم که مرضی رضای پروردگار عالمیان است.

نماینده طلاب همدان با اشاره به اینکه در احیاء امر به معروف و نهی از منکر خون های پاکی بر زمین ریخته شده است، تصریح کرد: ما باید از این خون های پاک پاسبانی و حراست کنیم، قطره قطره خون آمران به معروف و ناهیان از منکر دارای پیام هشدار و تلنگر به جامعه ای است که بیداری و بصیرت خود را حفظ کند.

وی با اشاره به اجر اخروی آمران به معروف و ناهیان از منکر خاطرنشان کرد: آیات قرآن و روایات، آمران به معروف و ناهیان از منکر را بسط دهندگان رزق در جامعه و موجبان حفظ و حراست از ارزش ها معرفی می کنند و اجر و پاداش بی نظیر و بی بدیلی را برای این امر در آیات و روایات اختصاص داده اند.

حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر با شاره به روایات امر به معروف و نهی از منکر را واجب ضروری دانست که منکر او کافر است، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به زمامداران، حکمرانان و آحاد جامعه تذکر می دهد، امر به معروف و نهی از منکر باید یک امر مشترک هم برای مردم و هم مسؤولین باشد.

وی در پایان با اشاره به خواسته های به حق و منطقی مردم گفت: امروز به فضل الهی افراد و دست اندرکاران عالم و تحصیل کرده در امر به معروف و نهی از منکر فعالانه در جامعه می کوشند تا صدای مردم را به گوش مسؤولین برسانند، از مسؤولین انتظار می رود در مقابل خواسته های به حق و منطقی مردم پاسخگو باشند.

ارسال نظرات