۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۹۸۵۴۱
مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه الیگودرز:

تبیین مبانی انقلاب و دفاع از آن رسالت حوزه علمیه است

تبیین مبانی انقلاب و دفاع از آن رسالت حوزه علمیه است
لرستان - حجت الاسلام لرستانی به رسالت خطیر حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: تبیین مبانی انقلاب و دفاع از آن رسالت حوزه علمیه انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت‌الاسلام علی لرستانی، در نشست روشنگری و بصیرتی که در جمع اعضای پایگاه شهدای طلاب حوزه علمیه مهدیه برگزار شد، گفت: از موضوع های مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر تأکید بر رفتار جامعه اسلامی بر پایه بصیرت است.

مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه الیگودرز افزود: با مطالعه زندگی سیاسی، اجتماعی امامان(ع) به ویژه زندگی سیاسی، اجتماعی امام علی(ع)، درمی یابیم که دغدغه ایشان و همه اهل بیت(ع) بصیرت بخشی در عرصه های سیاسی، اجتماعی بوده و مشکل اصلی جامعه اسلامی، نبود بصیرت در این عرصه هاست.

حجت‌الاسلام لرستانی حوزه علمیه را مهم ترین پایگاه اسلام و تشیع عنوان کرد و بیان داشت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که یکی از مهم ترین تحولات تاریخی جهان اسلام و ایران است، از نتایج و آثار حوزه علمیه است که به رهبری مرجعی عالی مقام و پرورش یافته مکتب اهل بیت(ع) و حوزه های علمیه تحقق یافت.

وی ادامه داد : در واقع انقلاب اسلامی محصول یک حرکت حوزوی است که حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب از درون حوزه برخاسته، پا به عرصه فعالیت اجتماعی و سیاسی انقلاب اسلامی گذاشته اند.

حجت‌الاسلام لرستانی تصریح کرد:حوزه علمیه مطلوب و آرمانی دارای مؤلفه های مختلفی است، عناصری چون علمیت، اجتهاد علمی، تقوا، اخلاق مداری و معنویت گرایی، از مؤلفه های بدیهی حوزه علمیۀ مطلوب است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم حوزه انقلابی، شناخت نیازهای جامعه و پاسخ گویی به آنها بوده و در شرایط کنونی لازم است فقه، فرهنگ، رسانه و ارتباطات، مورد توجه استادان و اندیشمندان، طلاب حوزه انقلابی قرار گیرد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه الیگودرز در پایان تاکید کرد: حضور حوزه انقلابی در عرصه تبیین مبانی نظام و دفاع از آن، باید حضور حداکثری، همه جانبه و به موقع باشد./۹۴۵۱/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات