۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۶۹۸۹۴۵
استاد حوزه علمیه کرمانشاه:

مکتب سلیمانی برای همگان تبیین شود

مکتب سلیمانی برای همگان تبیین شود
کرمانشاه ـ حجت الاسلام سالاری گفت: زندگی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی یک الگو و مکتب است که باید آن را تبیین کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی سالاری امروز در جمع طلاب و روحانیون کرمانشاه که به مناسبت دهه بصیرت برگزار شد، اظهار داشت: شخصیت بسیار بزرگ سردار سلیمانی و محبت گسترده‌ای که در دل خود نسبت به خداوند متعال داشت سبب شده بود تا از خداوند شهادت بخواهد و در نهایت به آرزوی خود رسید.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه از اخلاص و ولایت پذیری سردار سلیمانی می‌توان به عنوان الگوی بی بدیل نام برد، اظهار کرد: سردار سلیمانی رنج و سختی را به جان می‌خرید تا کسی آسیب نبیند که این امر نشان از بزرگ مردی سردار دل‌ها دارد.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی دارای اخلاص و خدا دوستی ویژه ای بود، اضافه کرد: در سخنان و سفارشات وی عمل به دستورات ولایت فقیه موج‌می‌زند و شرط احراز مسئولیت برای هر مسؤولی تعهد عملی به فرمایشات ولایت فقیه است.

حجت الاسلام سالاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سبک و آداب زندگی دینی اظهار کرد: مومنان و مسلمانان باید در دوران زندگی خود با بصیرت زندگی کنند.

این استاد اخلاق با بیان اینکه افرادی که اهل بصیرت، آگاهی و استقامت باشند در دنیا و آخرت سعادتمند می‌شوند، گفت: در فتنه سال ۸۸ چیزی که دشمنان را ناامید کرد بصیرت و بینش ملت بود.

وی با اشاره به نقش حاج قاسم سلیمانی در شکست داعش در سوریه، افزود: بشار اسد رئیس جمهور وقت سوریه و پوتین رئیس جمهور روسیه از شکست داعش نا امید شده بودند اما حاج قاسم سلیمانی با حضور خود در میدان به آنها امید بخشید و داعش را شکست داد و امروز به برکت خون شهیدان سوریه مستقل است.

حجت الاسلام سالاری با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی همواره به فکر خدمت به مردم بود، تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی از ۱۸ سالگی در خدمت انقلاب اسلامی بود و در زمان‌های مختلف در سوریه، عراق، ایران، کرمان، خوزستان و سیستان بلوچستان حضور پیدا می‌کرد تا برای مردم کاری انجام دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری مردم یک رفیق خوب را از دست دادند و زندگانی این شهید بزرگوار یک الگو و مکتب است که باید آن را تبیین کرد تا برای نسل‌های آینده به یادگار بماند و نباید اجازه داد یاد حاج قاسم سلیمانی فراموش شود./1400/پ210/

ارسال نظرات