۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۶۹۹۶۶۹
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور مطرح کرد؛

تبیین پیام‌های خانواده اسلامی در جامعه و جهان؛ رسالت حوزه علمیه خواهران

تبیین پیام‌های خانواده اسلامی در جامعه و جهان؛ رسالت حوزه علمیه خواهران
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور به نقش زنان در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه خواهران امید بانوان جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور، در نشستی با مدیر و معاونان حوزه علمیه خواهران لرستان اظهار داشت: حوزه‌های علمیه خواهران لرستان همگام با سایر حوزه‌های کشور رسالت خود را به خوبی انجام می دهند.

مدیر حوزه‌ های علمیه خواهران سراسر کشور اشاره به خدمات عظیم زنان در تاریخ اسلام افزود: حوزه‌های علمیه خواهران امید جامعه بانوان است.

وی عنوان کرد: اسلام همواره سعی داشته از ظرفیت و توانایی زنان و جوانان در پیشبرد اهداف اسلام ناب بهره بگیرد و ابتکار عمل و انرژی جوانان در فعالیت‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی به نحو شایسته ای استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور اظهارداشت: نقش حوزه علمیه خواهران در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب مؤثر بوده و در این راستا باید برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اشتباهات خود را در زمینه خانواده و آسیب‌های اجتماعی در قالب های مختلفی به ما عرضه می کنند، افزود:  نباید نهاد خانواده به خانواده هسته‌ای و محدود تبدیل شود.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه مقاومت و توسعه فرهنگ دینی هزینه دارد و توسعه اسلامی با توسعه غربی متفاوت است، گفت:  تبیین توسعه اسلامی باید بر اساس فرهنگ اسلام ناب صورت گیرد.

وی تصریح کرد: اگر بنا باشد توسعه اسلامی گسترش پیدا کند، باید برنامه‌ها با محوریت خانواده شکل گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خواهران برای تبیین و تشریح پیام‌های خانواده اسلامی در جامعه و جهان تأسیس شده است.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران کشور با تأکید بر گسترش فعالیت های تبلیغی مؤثر و خنثی سازی توطئه های دشمنان اظهار کرد: دشمنان نمی‌توانند توسعه دینی را همراه با فرزندآوری و پایداری خانواده تصور کنند.

وی بر ضرورت دنبال کردن مسائل روز جامعه تأکید و عنوان کرد: طلاب خواهر باید آسیب های اجتماعی را رصد کنند و در راستای مقابله با آسیب ها فعالیت های تبلیغی را گسترش دهند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در پایان یادآور شد: تاکنون که 26 سال از عمر حوزه علمیه می گذرد، 500 مدرسه علمیه در کشور بنا شده است و حوزه علمیه خواهران تاکنون به رسالت تبلیغی خویش به خوبی عمل کرده است./9451/پ202/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات