۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۷۰۰۴۸۹
شریف لک‌زایی:

پایه‌گذاری‌های علمی باید بر اساس خلأها و نیازها صورت گیرد

پایه‌گذاری‌های علمی باید بر اساس خلأها و نیازها صورت گیرد
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: مباحث باید متناسب با خلأها پایه گذاری شود که بتوانیم برای حل آن گام برداریم.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، شریف لک‌زایی، مدیرگروه فلسفه سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی که در کرسی آزاد اندیشی نقش عدالت سیاسی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان ناقد حضور داشت، گفت: در بحث تمهید نظریات باید توجه شود که نظریات چگونه تناسب، تعادل و عدالت سیاسی را در جامعه برقرار می‌کند.

وی افزود: در ارائه شفاهی و متن حجت الاسلام سید باقری کمبودهایی دیده می‌شود از جمله نسبت و جایگاه بحث در مباحث نظری موجود به دو حیث مطرح می‌شود یکی به لحاظ نظری که بحث در چه حیطه است و آیا در این بحث به عرصه سیاست گذاری هم پرداخته شده یا خیر، که باید روشن و شفاف باشد.

لک زایی تصریح کرد: سوال دیگر این است که خلأ موجود در فضای موضوع مشارکت عدالت سیاسی در کجاست.

وی خاطرنشان کرد: برای بحث محتوای خوبی ارائه شده است ولی به شکل نگاه و نظریه نیست.

عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به بحث نظام حزبی کارآمد بیان داشت: آیا با وجود نظام حزبی کارآمد، عدالت سیاسی محقق می‌شود؟

وی ادامه داد: بنده با همه گزاره‌های بیان شده موافق می‌باشم اما باید توجه داشت که این گذاره‌ها بر اساس کدام خلاءها مطرح می‌شود و خلأهای اصلی به طور چه چیزهایی هستند.

لک زایی اظهار داشت: مباحث باید متناسب با خلأها پایه گذاری شود که بتوانیم برای حل آن گام برداریم.

وی گفت: باید هم در عنوان هم در ارائه بحث اصلاحاتی صورت می‌گرفت.

ارسال نظرات