۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۷۰۱۷۲۵
با پیام رهبر انقلاب؛

همایش بین المللی حضرت حمزه برگزار شد

همایش بین المللی حضرت حمزه برگزار شد
همایش بین المللی حضرت حمزه(ع) با پیام رهبر معظم انقلاب، آیت الله نوری همدانی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، همایش بین المللی حضرت حمزه(ع) پیش ازظهر امروز با پیام رهبر معظم انقلاب، آیت الله نوری همدانی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی رئیس این همایش برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیات حسینی بوشهری، استادی، مقتدایی، شب زنده دار، خاتمی، کعبی، فاضل لنکرانی و حجج اسلام والمسلمین نواب، رفعت نائینی و قاضی عسکر و جمعی از شخصیت های حوزوی در این مراسم حضور داشتند.

در پیام رهبر انقلاب به این همایش آمده است:

اگر خواصّ جامعه همّت کنند برای تولید یک چنین شخصیّت‌هایی‌، هر یک از اینها خواهد توانست جامعه را در مواقع حسّاس نجات بدهد؛ واقعاً این جوری است. ما اکتفا نکنیم به همین که حالا کسانی را تربیت کنیم، یا موعظه کنیم، یا از این کارها، که حالا بالاخره باری‌به‌هرجهت، یک چیزی را قبول کنند؛ نه، سعی دستگاه‌ها بر این باشد بحمداللّه جامعةالمصطفی ٰ در این زمینه‌ها می‌تواند مرکز فعّالی باشد؛ در قم، مراکزی که اخیراً مدیریّت کارآمدِ حوزه بحمداللّه به وجود آورده می‌تواند یک چنین چیزهایی را تمهید کند؛ بعضی از دستگاه‌های تبلیغی هم در این زمینه خوب کار می‌کنند شخصیّت‌هایی را درست کنیم که این شخصیّت‌ها خودشان مصداق باشند برای معارف الهی، معارف اسلامی و احکام اسلامی. اگر یک چنین شخصیّت‌هایی درست بشوند، آن وقت دیگر تشکیل تمدّن اسلامی یک چیز قطعی خواهد بود؛ یعنی دیگر مورد تردید نخواهد بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی نیز در پیامی به این همایش با اشاره به شخصیت برجسته حضرت حمزه(ع) گفت: شخصیت حمزه بسیار مورد توجه پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بوده و همواره بوجود ایشان افتخار می کردند.

وی افزود: تاریخ در فهم دین بسیار مهم است و اگر کسی تاریخ نداند، در فهم دین دچار مشکل خواهد بود. از این رو لازم است اقدامات مناسبی در جهت معرفی، یاران و اصحاب برجسته پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) صورت گیرد و شخصیت آنان به عنوان حقایق تاریخی و الگویی مناسب برای جامعه تبیین گردد؛ به ویژه یاران ایرانی ائمه (ع) که نقش فراوانی در نشر و گسترش اسلام و فرهنگ اهل بیت(عم) داشتند.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان ضرورت شناساندن شخصیت های ممتاز تاریخ اسلام خاطرنشان کرد: نباید تنها به شناساندن حضرت حمزه اکتفا نموده بلکه با تحقیق و بررسی زندگانی اشخاصی همچون جناب جعفر طیار، میثم تمار، رشید حجری و... باید یک دایرة المعارف جامع و کامل در این رابطه جمع آوری شود.

رئیس همایش بین‌المللی حضرت حمزه(ع) در راستای تکریم و پاسداشت یاد و خاطره این شهید عنوان کرد: لازم است نام فرزندان خود را حمزه بگذاریم و از این طریق جامعه و فرزندان خود را نسبت به سبک و سیره این شهید بزرگ صدر اسلام و عموی پیامبر (ص) ترغیب و تشویق کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی نیز در این همایش با اشاره به برگزاری شب شعر حمزه(ع) اظهار داشت: شب شعر یکی دیگر از کارهایی است که برای معرفی شخصیت حضرت حمزه(ع) باید صورت بگیرد، شب شعر حضرت حمزه را به مردم می شناساند.

وی در ادامه با اشاره به تکریم حضرت حمزه(ع) افزود:  ساخت فیلم و سریال یکی دیگر از کارهای لازمی است که برای شناخت سیره و سبک زندگی حضرت حمزه(ع) باید انجام شود، ساخت فیلم سبب می‌شود این شهید بزرگوار از غربت بیرون بیاید و مردم ایشان را بهتر بشناسند.

ارسال نظرات