۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۷۰۱۸۵۵
معاون امور حوزه های علمیه خواهران کشور:

توسعه تمدن نوین اسلامی با تلاش بانوان رقم می خورد

توسعه تمدن نوین اسلامی  با تلاش بانوان رقم می خورد
حجت الاسلام واحدی گفت: بخشی از توسعه تمدن نوین اسلامی و یا حرکت در راستای آن به برکت تلاش ها و زحمت های بانوان رقم می خورد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در جریان سفر حجت الاسلام واحدی به استان گلستان، نشستی با حضور بانوان کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان برگزار شد.

وی در ابتدای سخنان خود، به بحث پیرامون تمدن نوین اسلامی و راه های مقاوم سازی آن پرداخت و بیان کرد: بخشی از توسعه تمدن نوین اسلامی و یا حرکت در راستای آن به برکت تلاش ها و زحمت های بانوان رقم می خورد.
 
معاون امور حوزه های علمیه خواهران کشور خطاب به حاضران گفت: شما با فعالیت هایی که انجام می دهید و سهمی که در تمدن سازی دارید، با دین و معارف اهل بیت علیهم السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها و امام هادی علیه السلام آشنا می شوید.
 
حجت الاسلام واحدی خاطرنشان کرد: اگر در راستای باورهای جامعه و به ویژه بانوان تلاش نکنید، آنان دچار ضعف شده و تمدن اسلامی رو به افول می رود.
 
وی با استناد به روایتی گفت: اگر به دست شما حتی یک نفر هدایت شود و از دامی که شیطان و اصحابش در دام فرهنگ تمدن استکباری یا پوچی و هرزگی در دین و اخلاق گرفتار شود و به برکت بانوان هدایت شود، به فرمایش حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، برای انسان ها ثواب و پاداش و محتوای این مقاوم سازی و تمدنی بالاتر از آن هر چیزی است که خورشید بر آن می تابد.
 
معاون امور حوزه های علمیه خواهران، مقاوم سازی را به دو قسم بلاواسطه و باواسطه معرفی کرد و توضیح داد: گاهی انسان دیگران را بدون واسطه به ارتقاء دینی می رساند و گاهی انسان هایی را تربیت می کنیم که آنان دیگران را در راستای توسعه تمدنی و مقاوم سازی هدایت می کنند.
 
حجت الاسلام واحدی، جایگاه بانوان مسئول در حوزه را رفیع و بزرگ خواند که دارای ظرافت ها، زیبایی ها و حساسیت هایی است، و افزود: حوزه علمیه به دلیل اینکه به حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) منتسب است، اگر فعالیتی که حَسَن باشد، به دلیل این انتساب به احسن تبدیل می شود و اگر قبیح باشد، به اقبح تبدیل می شود.
 
وی ابراز کرد: شما بانوان که وظیفه بزرگی را در مسیر تمدن اسلامی یا توسعه و مقاوم سازی تمدن توحیدی به عهده دارید، هر چه انجام دهید، به لحاظ انتساب به اهل بیت(علیهم السلام) حساسیت بیشتری دارد.
 
معاون امور حوزه های علمیه خواهران کشور بر رعایت اصول اخلاقی تاکید کرد و بر الگوپذیری از معصومین علیهم السلام سفارش نمود.
 
گفتنی است، در ادامه جلسه حجت الاسلام واحدی به بیان توصیه هایی پرداخت و کارکنان این استان نیز نکاتی در راستای مشکلات کاری یادآور شدند.
 
ارسال نظرات