۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۷۰۲۱۶۰
حجت الاسلام والمسلمین مقامی در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

تحریف سیره امام، بهترین خدمت به استکبار جهانی

تحریف سیره امام، بهترین خدمت به استکبار جهانی
استاد حوزه علمیه گفت: دشمن داخلی اگر بتواند سخنان و سیره عملی امام راحل را برای نسل جدید ملت ایران تحریف کند، بهترین خدمت را به استکبار جهانی انجام داده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید مقامی استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در عصر حاضر یک انقلاب منحصر به فرد است و با هیچ انقلابی قابل مقایسه نیست.

وی افزود: تمام انقلاب های سده معاصر اعم از انقلاب فرانسه، چین و روسیه که در جهان به وقوع پیوسته است، هیچکدام با انقلاب اسلامی ایران قابل مقایسه نیستند و انقلاب ما با هیچکدام از معیارهای آن ها قابل قیاس نیست.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ریشه ها، علل و عوامل انقلاب اسلامی را نمی توان بوسیله تئوری های غربی و شرقی شناخت، اظهار داشت: مبنای فکری دانشمندان شرقی و غربی که در علوم اجتماعی دارای تولیدات فکری هستند در یک چارچوب خاصی از انسان شناختی است که با مبنای انسان شناختی اسلام متفاوت است و لذا توان تحلیل درست و دقیق از انقلاب اسلامی را ندارند، برهمین اساس حاکمان غربی از روی جهالت و لجاجت با انقلاب اسلامی مبارزه می کنند.

وی تبیین و بیان اعترافات دانشمندان غربی بر عدم توانایی شناخت انقلاب اسلامی بر مبنای تئوری های غرب را برای نسل جوان ضروری برشمرد و تصریح کرد: میشل فوکو از فلاسفه فرانسوی است که بعد از انقلاب اسلامی دوبار به ایران آمده، در کتاب ایران روح جهان بی روح، زبان به اعتراف گشوده است که نمی توان انقلاب اسلامی ایران را در چارچوب فکر و تئوری های غربی شناخت و انقلاب اسلامی در نظام فکری ما غیرقابل هضم است.

حجت الاسلام والمسلمین مقامی با بیان اینکه انقلاب را با متفکرانی که ریشه تفکراتشان از ظلمت است نمی توان شناخت، خاطرنشان کرد: مرحوم امام (رضوان الله تعالی علیه) به عنوان معمار انقلاب و جمهوری اسلامی با درک صحیح از انقلاب تعبیری را به کار بردند که حاکی از بسیاری مسائل است، امام فرمود «انقلاب اسلامی انفجار نور است» انفجار نور در زمانی که ظلمت سراسر جهان را گرفته است، در اینجا برای شناخت این نور بوسیله متفکرانی که ریشه تفکراتشان از ظلمت است، چنین امکانی وجود ندارد، به فضل پروردگار ملت ایران تلاش می کند از این نور محافظت کند و آن را گسترش دهد تا آخرین حجت الهی ظهور کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به سرخوردگان سیاسی گفت: برخی از سرخوردگان سیاسی به دلیل پژمردگی و افسردگی خودشان که حاصل عملکردشان است، ناامیدی را به ملت ایران القاء می کنند، منتها به دلیل هوشیاری ملت ایران باید بدانند که زندگی را باخته اند و ملت بزرگ ایران با شور و شعف از این انقلاب اسلامی حمایت و امیدشان را به سایر دل های مستضعفان عالم پمپاژ می کنند.

وی انقلاب اسلامی را به عنوان شجره طیبه دارای دشمنانی دانست و ابراز کرد: دشمنان انقلاب را بر دودسته تقسیم می کنم، قسم اول دشمنان خارجی هستند که در راس آن ها استکبار جهانی آمریکا است و این گروه هرگز نمی تواند ضربه ای به ایران بزند چرا که به برکت خون شهدا و با توجه به سیاست های دفاعی رهبری در خارج و داخل مرزها به قدری اقتدار نظامی کشور بالا رفته است که هیچ قدرتی چشم طمع به ایران را نخواهد داشت.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه افزود: دشمن از طریق اقتصادی به ایران ضربه می زند و متاسفانه چندین دهه است که قوه مجریه ما در دست انقلابیون لیبرال بوده که چشمشان به دنیای غرب و استکبار است و آمریکا را کدخدای دنیا می دانند و معتقدند باید از کدخدا تبعیت کرد، این تفکر بستر را برای فشار اقتصادی دشمن فراهم کرده و جالب تر اینکه همین گروه امروز مطالبه گران نسبت به انقلاب اسلامی شده اند.

وی دسته دوم دشمنان را داخلی برشمرد و گفت: دشمنان داخلی نظام، منافقین و برخی دیگر انقلابیون سرخورده و پژمرده هستند که امروز در حال پیاده شدن از قطار انقلاب می باشند و از طرفی به دنبال اثبات ناامیدی ملت از انقلاب هستند، متاسفانه این گروه در میدان دشمن رقاصی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مقامی در پایان اظهار کرد: از آنجایی که مردم شیفته و عاشق امام خمینی (ره) هستند و دشمن نمی تواند مستقیم با امام مقابله کند، دست به تحریف سیره و اندیشه امام راحل زده است، دشمن داخلی اگر بتواند سخنان و سیره عملی امام را برای نسل جدید ملت ایران تحریف کند بهترین خدمت را به استکبار جهانی انجام داده است.

ارسال نظرات