۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۷۰۲۳۰۸
مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه علمیه:

مباحث هوش مصنوعی نیاز به مهندسی معرفتی و علمی دارد

مباحث هوش مصنوعی نیاز به مهندسی معرفتی و علمی دارد
حجت الاسلام کوهساری گفت: مباحث مربوط به هوش مصنوعی نیاز به مهندسی معرفتی و مهندسی علمی لازم دارد و چاره‌ای جز این نداریم که در این زمینه به مرزهای دانش برسیم.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسینی کوهساری مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه علمیه در چهارمین نشست فراخوان بررسی نقشه راه حوزه هوش مصنوعی که بعد از ظهر پنجشنبه در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد گفت: ما در نقطه عطف تاریخی قرار داریم که موازنه های تمدنی دنیا تغییرات اساسی پیدا می‌کند.

مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه علمیه اظهار داشت: در نگاه تمدنی ما چاره‌ای جز این نداریم که نگاه های خود را جامع تر ببینیم و تمدن در عقل جامعیت خود یک بُعد نرم‌افزاری دارد و یک بعد سخت افزاری و یکسری نمودها و نمادهای تمدنی دارد.

حجت الاسلام کوهساری با اشاره به همایش اکسپو و اهمیت معرفی کشورها از خود در این همایش گفت: ظهور و بروز بسیاری از کشورها در این همایش کاملاً مبتنی بر هوش مصنوعی بود.

مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه علمیه اظهار داشت: نگاه جامع نگرانانه که خوشبختانه بعد از مدت ها غفلت در خیلی از جاها در دستور کار است، حوزه علمیه نیز در طرح‌های تحولی خود این نگاه جامع را در متن برنامه های خود قرار داده است.

حجت الاسلام کوهساری در ادامه افزود: ظرفیت‌های فراوانی در سند ملی هوش مصنوعی مغفول مانده و شکاف‌های جدی در این سند مشاهده می‌شود که باید جبران شود.

مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه علمیه ابرار داشت: مقوله هوش مصنوعی خصوصاً به عنوان پازلی از مجموعه علوم شناختی، عرصه های بسیاری را پوشش می دهد و هر چقدر نیز جلوتر می رود عرصه‌های آن وسیع می گردد.

حجت الاسلام کوهساری افزود: مسئله هوش مصنوعی حذف انسان که برخی‌ها می‌گویند نیست؛ بلکه نگه داشتن انسان و مدیریت آن است؛ انسانی که از همه انواع و اقسام فناوری‌ها و پیشرفت ها بهره مند است.

مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه علمیه اظهار کرد: مباحث مربوط به هوش مصنوعی نیاز به مهندسی معرفتی و مهندسی علمی لازم دارد و چاره‌ای جز این نداریم که در این زمینه به مرزهای دانش برسیم.

حجت الاسلام کوهساری در پایان افزود: برای تدوین سند حتماً لازم است که نظام دانشگاهی و نظام حوزوی دست به دست هم دهند و آن را به سرانجام برسانند؛ زیرا این عرصه، عرصه ای بسیار مخاطره آمیز است و دیدن مباحث دینی از فلسفه این مباحث است.

 

 

 

ارسال نظرات