۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۷۰۲۸۵۵
حجت الاسلام سالاری:

امثال داعش و القاعده حاصل فعالیت شبکه های ماهواره ای متخاصم است

امثال داعش و القاعده حاصل فعالیت شبکه های ماهواره ای متخاصم است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام سالاری گفت: گروهک های تروریستی داعش، القاعده و... خروجی فعالیت های شبانه روزی شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی دشمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی سالاری امروز در کارگاه «رسانه و جامعه» طلاب کرمانشاهی در سخنانی اظهار داشت: جایگاه روحانیت فراتر از آن چیزی است که ما می اندیشیم.

این کارشناس مذهبی گفت: روحانیون و طلاب فارغ از وظایف دینی و تبلیغی که بر عهده دارند، در بحث فرهنگی و اجتماعی نیز دارای نقش هایی هستند که باید به خوبی از عهده انجام آنها برآیند.

حجت الاسلام سالاری با تاکید بر اینکه امروز دین دستخوش شبهات فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای دشمنان شده است، عنوان داشت: ابزار رسانه یک امتیاز مثبت برای افزایش تعامل بین جوامع می باشد، ولی با این وجود برخی از سودجویان و فرصت طلبان زمینه سواستفاده از این ابزار مهم را فراهم آورده اند به نوعی که در برخی اوقات خود رسانه بلای جان دین، فرهنگ و جامعه می شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید اذعان کرد که در بحث رسانه ای و استفاده از این ابزار بسیار مهم هنوز کارهای بسیاری در کشور روی زمین مانده است، رسانه ها امروز باید به یک ابزار برای انتشار مبانی دینی و فرهنگی اسلام تبدیل شوند، بنابراین اولین قدم رسانه ها در این مسیر، دور شدن از تقابل های گروهی و حزبی است.

این پژوهشگر دینی با اشاره به اینکه بسیاری از شبکه های ماهواره ای به صورت شبانه روز دین اسلام و مبانی اعتقادی آن را مورد هجمه قرار می دهند، تاکید کرد: متاسفانه دهها و شاید صدها شبکه فارسی زبان و کُردزبان در این سال ها علیه دین رسول الله و مذاهب اسلامی شبهه افکنی می کنند که خروجی این امر امروز در قالب گروهک های تروریستی داعش، القاعده و... خود را نشان می دهد.

حجت الاسلام سالاری با اشاره به ضرورت علم و سواد رسانه ای برای روحانیون و طلاب، گفت: رسانه همانند یک منبر و یک جلسه دینی می تواند داده ها و اطلاعات را به مخاطب و گروه های هدف منتقل کند با این تفاوت که قدرت تاثیرگذاری و سرعت آن بیشتر از شیوه های سنتی تبلیغ است.

این کارشناس دینی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: باید در کنار آموختن کتب دینی و حوزوی، آشنایی تخصصی با مقوله رسانه، جنگ نرم و... از اولویت های مراکز دینی و حوزوی باشد./پ202/

ارسال نظرات