۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۷۰۳۱۰۹

تذکر نماینده مجلس برای عدم قرائت نامه ۱۵۶ نماینده مجلس درباره طرح شفافیت

تذکر نماینده مجلس برای عدم قرائت نامه ۱۵۶ نماینده مجلس درباره طرح شفافیت
مالک شریعتی نیاسر، نماینده مردم تهران در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در خطاب به رئیس مجلس نسبت به عدم قرائت نامه ۱۵۶ نماینده مجلس درباره طرح شفافیت تذکر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مالک شریعتی نیاسر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه علنی طی تذکری شفاهی خطاب به رئیس محترم مجلس، دکتر محمدباقر قالیباف گفت: روز یکشنبه هفته جاری که نایب رئیس اول مجلس اداره جلسه علنی را بر عهده داشت، به ایشان مراجعه کردیم و درخواست کردیم نامه ۱۵۶ نفر از نمایندگان خطاب به جنابعالی را که در خصوص موضوع شفافیت آراء است، قرائت کنند.

وی افزود: ایشان پاسخ دادند که به دلیل بررسی بودجه، امکان قرائت نامه نیست، همان روز یکشنبه و در حین بررسی بودجه، نامه بسیار خوب ۲۵۰ نفری نمایندگان در خصوص مذاکرات هسته‌ای از صحن مجلس قرائت شد، لذا امروز تدبیری اندیشیده شود که نامه این ۱۵۶ نفر در صحن مجلس قرائت شود.

گفتنی است نمایندگان مجلس روز ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ طی نامه‌ای خطاب به رئیس محترم مجلس درباره تعویق پیگیری طرح شفافیت آراء نمایندگان در مجلس شورای اسلامی اعتراض کرده بودند. طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس به دلیل مشکلاتی که سال‌های قبل در برخی رأی گیری‌های حساس و حیاتی شبهه‌هایی اساسی را برای مردم ایجاد کرده بود و موجب تضعیف اعتماد و اطمینان عمومی نسبت به عملکرد آن شده بود.[1]

شایان ذکر است یکی از شعار‌های مهمی که بیشتر نمایندگان مجلس برای پیروزی در انتخابات مطرح کرده بودند، شعار شفافیت آراء نمایندگان مجلس بود که طرح آن هنوز بلاتکلیف است.

1- پیگیری شفافیتِ بلاتکلیف/ نامه نمایندگان مجلس به قالیباف

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات