۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۷۰۳۳۸۸
دبیر کل جمعیت فعالان فرهنگ، هنر و رسانه انقلاب اسلامی مطرح کرد؛

هنر و رسانه اسلامی نیازمند نظریه پردازی فقهی و دینی

هنر و رسانه اسلامی نیازمند نظریه پردازی فقهی و دینی
حجت‌الاسلام پیشاهنگ گفت: استفاده از هنر و رسانه اسلامی نیازمند نظریه پردازی فقهی است و این کار به واسطه کادر سازی از میان متخصصینِ متدینِ فقیه در دین امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حسین پیشاهنگ دبیر کل جمعیت فعالان فرهنگ، هنر و رسانه انقلاب اسلامی در دیدار با آیت الله اراکی که پیش ازظهر امروز در دفتر فقهی پژوهشی وی انجام گرفت، گفت: بعد از 40 سال از انقلاب اسلامی، هنوز جایگاه لازم در عرصه هنر و رسانه به دین نداده ایم، همانطور که انقلاب اسلامی از دل حوزه محقق و نظام اسلامی متولد شد، برای تحقق جامعه و فرهنگ اسلامی و رسیدن به آرمان تمدن نوین لاجرم باید از هنر و رسانه اسلامی استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از هنر و رسانه اسلامی نیازمند نظریه پردازی فقهی و دینی و هم کادر سازی از میان متخصصینِ متدینِ فقیه در دین دارد، همان مسیری که شهید بهشتی ها و مطهری ها طی کردند و نظام اسلامی محقق شد، ما برای جامعه و تحقق فرهنگ اسلامی هم باید همین مسیر را دنبال کنیم.

حجت الاسلام پیشاهنگ با اشاره به فعالیت های جمعیت فعالان فرهنگ، هنر و رسانه انقلاب اسلامی ابراز کرد: در این مجموعه بنا داریم به صورت منسجم خلاء های موجود را جبران کنیم و اعضاء جمعیت از فعالان عرصه های فرهنگی، هنری و رسانه ای هستند و معتقدیم به دلیل پویایی و آتش به اختیار بودن دوستان فعالیت هایشان نتیجه بخش خواهد بود.

هنر و رسانه اسلامی نیازمند نظریه پردازی فقهی و دینی

دبیر کل جمعیت فعالان فرهنگ، هنر و رسانه انقلاب اسلامی در ادامه افزود: 100 مستند تلویزیونی در موضوع اربعین برای رسانه به همت مستندسازان حوزوی آماده شد و این ظرفیتی در دل حوزه است که اگر سازماندهی درستی صورت بگیرد، بسیاری از امورات نظام تسهیل خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف کلان جمعیت فعالان فرهنگ، هنر و رسانه انقلاب اسلامی تصریح کرد: شناسایی و تکمیل ظرفیت ها، شبکه سازی و کادرسازی در عرصه های فرهنگی از اهداف کلان این مجموعه است.

دبیر کل جمعیت فعالان فرهنگ، هنر و رسانه انقلاب اسلامی عنوان کرد: هماهنگونه که انقلاب از دل حوزه و مردمی محقق شد، این تغییر ساختارها نیز باید از دل حوزه محقق شود و معتقدیم این کار به فضل الهی و حمایت علماء و بزرگان حوزه انجام خواهد شد.

گفتنی است جمعیت فعالان فرهنگ، هنر و رسانه انقلاب اسلامی، متشکل از فعالان حوزوی و انقلابی عرصه هنر و رسانه است.

ارسال نظرات