۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۷۰۳۹۳۸

دهمین روز از جنگ اروپا ، پیشروی روسیه در خاک اوکراین

دهمین روز از جنگ اروپا ، پیشروی روسیه در خاک اوکراین
عملیات نظامی ارتش روسیه با در دست گرفتن کنترل مناطقی از اوکراین، برای دهمین روز ادامه یافته است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ عملیات نظامی ویژه ارتش روسیه در اوکراین که از پنج‌شنبه هفته گذشته (۵ اسفند) با هدف دور کردن تهدیدات ناتو و غرب از مرز‌های این کشور آغاز شد، به دهمین روز خود رسیده و طی این مدت ارتش روسیه کنترل مناطقی از اوکراین از جمله شهر بندری «خرسون» در ساحل دریای سیاه را به دست گرفته است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفته است نظامیان روسی از وطن خود دفاع می‌کنند و برای از بین بردن نازی‌های جدید در اوکراین تلاش می‌کنند. روس‌ها و اوکراینی‌ها ملتی واحد هستند. نیرو‌های روسیه گذرگاه‌هایی انسانی را در همه مناطق باز کرده‌اند تا غیرنظامیان بتوانند خارج شوند. نازی‌های جدید از غیرنظامیان اوکراینی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

در حالی که با مداخلات آمریکا و هم‌پیمانان آن تنش‌های روسیه و اوکراین افزایش بیشتری داشته است، سازمان اطلاعات روسیه اعلام کرد که پایگاه نظامی «التنف» که نیرو‌های آمریکایی در سوریه آن را اشغال کرده‌اند، به اردوگاهی برای آموزش تروریست‌های داعشی که قرار است برای کمک و حمایت نئونازی‌ها، به منطقه دونباس در شرق اوکراین فرستاده شوند، تبدیل شده است.

تاکنون دو دور مذاکره بین روسیه و اوکراین برای کاهش تنش‌ها برگزار گردیده و قرار است دور سوم مذاکرات به زودی در ابتدای هفته آینده برگزار شود.

ارسال نظرات