۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۷۰۴۲۰۲

برگزاری‌ مجازی دومین اردوی دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی

برگزاری‌ مجازی دومین اردوی دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی
دومین اردوی نهمین دورۀ آموزشی از شعر جوان انقلاب اسلامی، «آفتابگردان‌ها»، به دلیل بیماری کرونا همچون اردوی دوره قبل در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دومین اردوی نهمین دورۀ آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی، «آفتابگردان‌ها»، به دلیل بیماری کرونا مانند چند اردوی قبل در بستر فضای مجازی از هیجدهم تا بیستم اسفند برگزار خواهد شد.

اعضای آفتابگردان‌ها، در این اردو از حضور استادان برجسته از جمله ناصر فیض، علی‌محمد مودب، سیدمحمدجواد شرافت، سید مهدی طباطبایی، محمدمهدی سیار، میلاد عرفان‌پور و محمدکاظم کاظمی بهره خواهند برد.

استعداد‌های تازۀ شعر کشور، در فراخوان «آفتاب‌گردان‌ها» با ارسالِ شعر شرکت کرده‌اند و بر اساس معیار‌های مشخصی گزینش شده‌اند. مطالعات در زمینه شعر، انگیزه و جدیت، توان شعرخوانی، سطح دانش معرفتی، و آزمون طبع شعر از جمله مهم‌ترین معیار‌ها برای حضور در این دوره تخصصی است.

این دوره‌ها رایگان برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند به نشانی اینترنتی aftabgardanha.com مراجعه کنند و از تاریخ و شرایط استفاده از دوره‌های بعدی این اردو‌ها آگاه شوند.

دفتر شعر مؤسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب (شهرستان ادب مؤسسه فرهنگی هنری است که به ابتکار رهبر معظم انقلاب، تشکیل شد.)دوره‌های آموزشی آفتابگردان‌ها به صورت سالانه برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی، کمک به پویایی شعر جوان، کشف و پرورش استعداد‌ها و زمینه‌سازی برای رویش نسل جدید شاعران انقلاب اسلامی است. هر ساله، در قالب دوره آموزشی، ده‌ها شاعر جوان و مستعد از سراسر کشور و بخصوص شهرستان‌ها، شناسایی و عضو این دوره می‌شوند.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات