۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۷۰۴۲۲۰
مدیر دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه:

طرح ایجاد خانه‌های نخبگانی در قم بررسی می شود

طرح ایجاد خانه‌های نخبگانی در قم بررسی می شود
حجت‌الاسلام بهاری گفت: با تاکید آیت الله اعرافی بر استفاده‌ بیشتر از ظرفیت نخبگان حوزوی، طرح ایجاد خانه‌های نخبگانی در قم بررسی می شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن بهاری قراملکی مدیر دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر مرکز مدیریت حوزه های علمیه، با حضور میدانی در برخی مدارس، با مدیر و مسؤولان حوزه علمیه استان یزد، دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی با بیان اینکه در قم سعی کردیم تا مسئولان ذیربط را برای برداشتن گام های بلندتری در حوزه‌ نخبگان مُجاب کنیم گفت: لازم است سفرهایی به استان‌ها داشته باشیم تا ظرفیت‌ها به صورت میدانی مورد بررسی و شناسایی قرار گیرد.

حجت الاسلام بهاری ابراز کرد: ما همه در قبال نخبگان حوزوی مسؤول هستیم و باید رسیدگی به امور نخبگان را در رأس برنامه ها قرار دهیم گرچه نباید از سایر طلاب گرامی نیز غافل شد.

وی با اشاره به تأکید فراوان آیت الله اعرافی نسبت به بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان حوزوی و ایجاد کانون‌های نخبگانی گفت: در قم به دنبال تاسیس خانه‌ نخبگان هستیم تا از این طریق بتوانیم زمینه‌های استفاده از ظرفیت‌ عظیم جامعه‌ی نخبگان را فراهم کنیم و آنان نیز احساس هویت کنند.

مدیر دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر مرکز مدیریت حوزه، با ابراز تاسف از عدم استفاده و به‌کارگیری از ظرفیت نخبگان در استان‌های کشور، به ارتقاء سطح نمایندگان استانیِ دفتر نخبگان از رابط به مسؤول اشاره کرد و افزود: از جمله‌ نتایج این اقدام که در سال گذشته انجام شد، رشد چشمگیر آمار ثبت‌نام کنندگان استانیِ امسال، نسبت به قم، در دوره‌ هشتم شناسایی بود.

وی به حمایت‌های مالی صورت گرفته از جامعه‌ نخبگانی در حوزه علمیه اشاره کرد و اظهار داشت: مدیر حوزه‌های علمیه معتقد است که حمایت‌های مالی باید به صورت هدفمند باشد؛ از این رو با تدوین طرح شناسایی و مدیریت استعدادها و تصویب آن که چند روز پیش اتفاق افتاد و نیز اجرای طرح شهید بیاضی‌زاده، ان شاءالله شاهد حمایت‌های هدفمند از جامعه‌ نخبگانی خواهیم بود.

حجت الاسلام بهاری در پایان ضمن تاکید بر استفاده همه‌جانبه از ظرفیت‌هایی حوزوی و غیرحوزوی گفت: در سفر یکروزه به یزد که با هدف بررسی ظرفیت‌های نخبگانی طلاب یزد انجام شد، پیشنهادات متعددی مطرح گردید که پس از انجام امورات کارشناسی آن، برنامه ریزی های لازم صورت خواهد گرفت.

ارسال نظرات