۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۷۰۴۷۷۹
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تشریح کرد؛

برنامه های فرهنگی نیمه شعبان

برنامه های فرهنگی نیمه شعبان
حجت الاسلام حسین آبادی گفت: مسجد مقدس جمکران تا ربیع الانام ویژه برنامه‌هایی را در نظر گرفته که حدود ۱۲۰ برنامه برای زوار عزیز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبر گزاری رسا، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران بعد از ظهر روز گذشته در نشست خبری جشن های نیمه شعبان جمکران که در سالن جلسات ساختمان اداری مسجد مقدس جمکران برگزار شد با اشاره به انجام برنامه های فرهنگی مسجد مقدس جمکران در سه حوزه اظهار کرد: اولین حوزه آن اتفاق «پویش مهدویت» است که پویش بزرگی است و در کشور در حال انجام است.

وی در ادامه افزود: این پویش توسط برخی از شبکه های تلوزیونی پوشش داده خواهد شد و تا به حال ارگان هایی متعددی مثل اداره اوقاف و مراکز دیگر، به آن پیوسته اند که در راستای دستگیری و گره‌گشایی از نیازمندان شکل گرفته است.

 معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ابراز داشت: پویش «به‌عشقم مهدی هواداریم» نیز یکی از پویش هایی است که در راستای دستگیری از دیگران و نیازمندان و مستضعفا تشکیل شده است تا هوای دیگران و نیازمندان را نیز داشته باشیم.

حجت الاسلام حسین آبادی افزود: این پویش در صدد جا انداختن این مفهوم است که ما باید در همه عرصه ها از مردم مستضعف و نیازمند دستگیری کنیم.

وی از مدیران کشوری و مسئولان درخواست کرد که به این پویش بپیوندند و به مناسبت نیمه شعبان بخشی از حقوق خود را به این پویش اختصاص دهند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به ویژه برنامه های دهه مهدویت اظهار کرد: مسجد مقدس جمکران تا ربیع الانام ویژه برنامه‌هایی را در نظر گرفته است که حدود ۱۲۰ برنامه برای زوار عزیز در نظر داریم.

حجت الاسلام حسین آبادی در ادامه افزود: برای اولین بار جشن ملیت ها را با ۵ ملیت در مسجد مقدس جمکران داشتیم که جشن هایی را با سخنرانی و مداحی با  زبان خودشان برگزار‌کردند و در این ایام نیز همایش های متعددی برای  بانوان داریم که تا به حال نیز سه همایش در این مسجد برگزار شده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران جشن نیمه شعبان در امسال به صورت یک رویداد بزرگ در نظر گرفته شده است که در از ساعت ۱۴ نیمه شعبان شروع خواهد شد و در اینروز پیاده روی «لبیک یا مهدی» را در روز نیمه شعبان از اول بلوار پیامبر اعظم(ص) تا به جمکران خواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: مسابقه بزرگ «عهد منتظران» را در مسجد مقدس جمکران خواهیم داشت و جشنواره ملی مهدویت و شورای سیاستگذاری فیلم ۳۱۳ ثانیه ای منجی را برگزار خواهیم کرد.

حجت الاسلام حسین آبادی ابرازداشت: مردم در سال جدید می توانند عهد و پیمان های خود با امام زمان (عج) را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۱۳ می توانند ارسال کنند که به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در پایان از ریاست محترم جمهوری درخواست کرد: با توجه به شایستگی زائران امام زمان(عج) و مسجد مقدس جمکران دستور دهند ستادی با عنوان «ستاد ملی نیمه شعبان» در کشور تشکیل شود تا به زوار امام عصر(عج) خدمات مناسب داده شود.

علیرضا استادیان خانی

ارسال نظرات