۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۷۰۶۵۷۵
حجت الاسلام رهنما مطرح کرد؛

جزئیات برگزاری دوره آموزشی طرح ولایت ویژه طلاب

جزئیات برگزاری دوره آموزشی طرح ولایت ویژه طلاب
مدیر اخلاق و تربیت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه گفت: دوره آموزشی طرح ولایت در تابستان ۱۴۰۱ برگزار می­گردد در این دوره ۳۵۰ نفر از طلاب سراسر کشور شرکت می‌­کنند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا حجت الاسلام مجید رهنما مدیر اخلاق و تربیت معاونت تهذیب در گفت و گویی ضمن تبیین راهبرد تنوع­‌بخشی به طرح­های مطالعاتی و اندیشه­ ای و پاسخ به ذائقه­ های فکری متفاوت در عرصه معرفت دینی طلاب جوان در دوره جدید مدیریت اداره اخلاق و تربیت، اشاره داشت که هم اکنون در حال مطالعه و جلسات رایزنی و کارشناسی برای افزوده شدن سه طرح مطالعاتی، اندیشه‌­ای در حوزه تفکر حضرت امام خمینی(ره)، رهبری معظم و آثار معارفی علامه مصباح(ره) هستیم.

وی افزود: با این وجود هنوز طرح ولایت به عنوان رکن محوری و ستون فقرات طرح­ های معرفتی شناخته می­ شود و هدف از برپایی این دوره را آشنایی طلاب با ارائه نظام صحیح تفکر دینی و دست­یابی به معرفت دینی، آشناسازی، تعمیق و تحکیم مبانی اندیشه اسلامی، نقد اندیشه­‌های باطل، انحرافی و معارض با مبانی اندیشه اسلامی و تربیت نیرو‌های هم طراز انقلاب اسلامی می توان بیان داشت.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به مزایای این طرح اشاره کرد: بهره‌گیـری طلاب از اندیـشه‌­ها و متـون اصلی متـفـکر نـظام سـاز و تـمدن گـرای مسـلمان علامه مصباح(ره) و بهره‌مندی از مدرسان فرهیخته حوزوی و حضور ۳۷ روزه در جوار آستان ملکوتی حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) از مزایای این طرح است.

مدیر اخلاق و تربیت معاونت تهذیب بیان داشت: با توجه به حجم ثبت نام کنندگان در این دوره، قطعا متقاضیان جهت شرکت در دوره، مورد گزینش قرار خواهند گرفت، لذا از بین طلابی که حداقل پایه ۳ آن‌ها تکمیل می‌­باشد در مدارس علمیه بلند مدت و  طلابی که ۵۰ واحد آموزشی در مدارس علمیه سفیران هدایت گذارنده، می‌توانند تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ با مراجعه به سامانه پیشخوان حوزه علمیه در این دوره ثبت نام کنند.

لازم به ذکر است این دوره از ۱ تیرماه تا ۶ مرداد ۱۴۰۱، به مدت ۳۷ روز در  مشهد مقدس برگزار خواهد شد و در پایان به فراگیرانی که این مرحله را با موفقیت به پایان رساندند گواهی معتبر پایان دوره از سوی مرکز مدیریت حوزه ­های علمیه وموسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) اعطا خواهد شد.

ثبت نام طرح ولایت طلاب آغاز شد

ارسال نظرات