۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۷۰۴۲۵۷
حجت الاسلام شبان نیا عنوان کرد؛

لزوم تبدیل طرح ولایت به گفتمان سازی کشوری

لزوم تبدیل طرح ولایت به گفتمان سازی کشوری
رئیس مرکز آموزش های آزاد موسسه امام خمینی(ره) گفت: طرح ولایت باید یک گفتمان کشوری شود؛ چراکه جذابیت ها و کشش های طرح ولایت برای افرادی که با آن مواجه می شوند محسوس است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قاسم شبان نیا رئیس مرکز آموزش های آزاد موسسه امام خمینی(ره) در نشست خبری رئیس جدید مرکز آموزش های آزاد موسسه امام خمینی(ره) که عصر امروز در سالن اندیشه این موسسه برگزار شد، به بیان رویکردهای مرکز آموزش‌های آزاد موسسه امام خمینی(ره) پرداخت و اظهار داشت: دوره های طرح ولایت رشد کمی قابل توجهی داشته است اما ما هرگز کیفیت را فدای کمیت نکرده ایم.

حجت الاسلام شبان نیا در ادامه افزود: دوره های طرح ولایت در سابق صرفا به زبان فارسی برگزار می شد؛ اما الان دوره های طرح ولایت به زبان عربی نیز برگزار می شود و دوره ها در کشورهای مختلف نیز برگزار می شود.

رئیس مرکز آموزش های آزاد موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه این دوره ها برای عزیزان اهل سنت نیز برگزار می گردد ابراز داشت: خوشبختانه استقبال خوبی از طرف این عزیزان صورت گرفته است و مبانی معرفتی کلی را برای آنان ارائه می دهیم.

حجت الاسلام شبان نیا با بیان اعتماد مقام معظم رهبری به این مرکز و وظایف محوله از سوی ایشان، گفت: ما وظایف سنگینی را در حوزه تربیت اساتید طرح ولایت بر عهده داریم و اساتید طرح ولایت صرفا اساتید موسسه امام خمینی نیستند؛ بلکه طلابی که واجد شرایط پذیرش باشند نیز می توانند در این دوره ها شرکت کنند.

وی در ادامه افزود: دوره های تربیت مدرس نیز در دو قالب متمرکز و غیر متمرکز برگزار می شود و این اتفاق جدید است که سابقه نداشته است و ما در راستای پاسخگویی اساتید به شبهات روز، کارگاه های دانش افزایی را نیز برای اساتید طرح ولایت برگزار می کنیم.

حجت الاسلام شبان نیا تربیت استاد طرح ولایت با حفظ کیفیت های مورد نظر موسسه امام(ره) را کار سختی دانست و ابراز داشت: به حمدلله با تحفظ بر معیارهای کیفیت، برای اولین بار دوره تربیت مدرّس در یکی از استان های کشور برگزار گردید و طلابی که در علوم عقلی مطالعه داشتند شناسایی شدند و سپس به عنوان اساتید تربیت مدرّس به آن استان اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه برخی از دوره ها به دستور مستقیم مقام معظم رهبری برگزار می شود اظهار کرد: یکی از جاهایی که حضرت آقا دستور داده اند که باید طرح ولایت برگزار شود، ناجا است و در حال حاضر دوره‌های طرح ولایت برای سطوح مختلف کارکنان مجموعه ناجا برگزار می شود.

حجت الاسلام شبان نیا ضرورت توسعه گفتمان طرح ولایت را ضروری دانست و افزود: گفتمان طرح ولایت باید یک گفتمان کشوری شود؛ چراکه جذابیت ها و کشش های طرح ولایت برای افرادی که با آن مواجه می شوند محسوس است و برای گفتمان سازی کشوری نیازمند همکاری و همیاری اصحاب رسانه هستیم تا ما را در رساندن به این این هدف یاری رسانند.

وی با اشاره به این که طرح ولایت به نوعی به یک برند تبدیل شده است ابراز داشت: در اقصا نقاط کشور برخی افراد دوره هایی با نام طرح ولایت برگزار می کنند؛ اما طرح ولایتی مورد تایید ما است که ضوابط و ملاک های سخت گیرانه ای که ضامن کیفیت این دوره ها هست در آنها رعایت شود.

 حجت الاسلام شبان نیا در ادامه افزود: ما هیچ مسئولیتی در قبال این دوره ها نداریم و صرفاٌ دوره هایی مورد تایید ما است که محتوا و استادش از موسسه امام خمینی(ره) باشد و دعوت اساتید دوره از ناحیه مرکز آموزش های آزاد انجام شود.

رئیس مرکز آموزش های آزاد موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به برخی دشمنی هایی که در مقابل این طرح صورت می پذیرد ابراز داشت: این طرح دشمنان جدی نیز داشته است و سعی و تلاش دارند که این طرح را تضعیف کنند.

ارسال نظرات