۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۷۰۶۵۹۷
استاد درس خارج حوزه علمیه کرمانشاه:

«شهادت» نقطه مقابل فرهنگ منفعت‌ محور غرب است

«شهادت» نقطه مقابل فرهنگ منفعت‌ محور غرب است
کرمانشاه ـ آیت الله آل آقا با اشاره به اینکه شهادت نقطه مقابل فرهنگ منفعت‌محور غربی است، گفت: کسی که زندگی خویش را در راه خدا فدا هرگز نمی توان او را مرده تلقی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله علی آل آقا امروز در مراسم گرامیداشت شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی که در مسجد النبی این شهر با حضور استاندار کرمانشاه و جمعی از فرماندهان و مدیران دولتی برگزار شد، اظهار داشت: شهادت فرهنگی است که در بطن اسلام و قرآن نهفته است و همین فرهنگ زمینه ساز استقلال و سربلندی اسلام است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه کرمانشاه گفت: با این حال برخی از افراد منورالفکر در جامعه هستند که فرهنگ شهادت را به نوعی به فرهنگ خشونت تعبیر می کنند که این تعبیری کاملا اشتباه و بالعکس است، امروز در کشورهای غربی که ما آنها را با نام سرمایه داری و ... می شناسیم فرهنگ گذشتن از داشته خود برای حفظ حرمت دیگران وجود ندارد.

آیت الله آل آقا در ادامه سخنان خود عنوان داشت: دستان بسیاری هم در داخل و هم در خارج درکار هستند که فرهنگ جهاد و شهادت را از بین ببرند زیرا دشمن به خوبی می داند که فرهنگ شهادت زمینه استقلال و قدرت مسلمین است.

وی با اشاره به اینکه اقتدار و عزت امروز ایران اسلامی مرهون وجود فرهنگ شهادت و ایثار است، گفت: در نزد خداوند هیچ قطره‌ای محبوب‌تر از خون شهید نیست و همین خون بالاتر از هر نیکی و کار خیری قرار دارد.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه فرهنگ شهادت نقطه مقابل فرهنگ منفعت‌محور غربی است، عنوان داشت: کسی که زندگی خویش را در راه خدا فدا می کند هرگز نمی توان گفت که وی مرده است، بلکه در نزد خدای خویش به حیات واقعی رسیده است.

آیت الله آل آقا یادآور شد: شهید صیاد شیرازی در ایام دفاع مقدس در اوج اقتدار و صلابت از اسلام و انقلاب پاسداری کرد و امروز برای جوان ما این شهید والامقام الگوی جهاد و ایثار است.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شهید صیاد شیرازی می فرمایند: «سرزمین‌های داغ خوزستان و گردنه‌های برافراشته کردستان سال‌ها شاهد آمادگی و فداکاری این انسان پاک نهاد و مصمم و شجاع بوده و جبهه‌های دفاع مقدس صدها خاطره از رشادت و از خود گذشتگی او حفظ کرده‌ است؛ خطر مرگ کوچکتر از آن است که بندگان صالح خدا را از راه او بازگرداند.»/1400/

ارسال نظرات