۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۷۰۶۹۶۹
استاد حوزه علمیه:

آیت الله فیضی انسانی بی ادعا و برای خدا کار می کرد

آیت الله فیضی انسانی بی ادعا و برای خدا کار می کرد
حجت الاسلام والمسلمین مومنی گفت: انسان عاقل کارهایش بی ادعا و تنها برای خدا است و آیت الله فیضی انسانی بی ادعا و برای خدا کار می کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی عصر چهارشنبه در مراسم ترحیم آیت الله فیضی نماینده مجلس خبرگان رهبری که در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به نعمت عقل گفت: خداوند نعمتی به نام عقل به انسان ها ارزانی داشته که وجه تمایز انسان با حیوان است.

وی افزود: ما دارای عقل هستیم و چون عقل شهوت را مدیریت می کند انسان را به جایی می رساند که به جز خدا نبیند؛ اگر عقل نتواند شهوات را کنترل کند انسان را به بل هم اضل می کشاند.

استاد حوزه علمیه ارزشمندی انسان را به مدیریت عقل دانست و ابراز کرد: عقل ملکه ای در وجود انسان است که ما را به خدا می رساند، عاقل کسی است که به سمت خدا می رود.

وی با اشاره به سیر و طریق انسان های عاقل اظهار داشت: باید از من الله به الی الله طریق درستی داشته باشیم و این طریق منحصر در محمد و آل محمد (ص) است.

سخنران مراسم آمال و آرزوهای طولانی را از عوامل از بین برنده نور عقل برشمرد و گفت: آمال و آرزوی طولانی، زیاد حرف زدن و پرداختن به شهوات به معنای عام از عوامل از بین برنده نور عقل است؛ فضای مجازی یکی از عوامل تقویت در آرزوهای دور و دراز و خیال پردازی است که باید آن را کنترل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی شهوت را به معنای هر نوع زیاده طلبی دانست و عنوان کرد: انسان عاقل در حالی که تلاش می کند اما زیاده خواهی نمی کند.

وی کوتاهی در امر واجبات را از نشانه های انسان جاهل برشمرد و تصریح کرد: به سخره گرفتن دیگران و زیاد حرف زدن و کمتر ذکر گفتن از دیگر نشانه های انسان جاهل می باشد، اولین ذکر نماز است، دیگر اذکار بدون نماز اثربخش نخواهد بود.

استاد حوزه علمیه دل نبستن به تعلقات دنیوی را از نشانه های انسان عاقل عنوان کرد و ابراز داشت: انسان عاقل به دنیا و زرق و برق های آن دل نمی بندد و کارهایش بی ادعا و تنها برای خدا است، آیت الله فیضی انسانی بی ادعا و برای خدا کار می کرد.

وی ادامه داد: اگر به او تکلیف نمی شد، کاری را قبول نمی کرد، تواضع اولین چیزی است که در عالم به وجود می آید، مکرر از این عالم و پدر شهید تواضع در برابر دیگران شاهد بودیم.

ارسال نظرات