۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۷۰۷۳۷۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان مطرح کرد؛

ضرورت ترویج نشاط دینی در جامعه / استقبال مردم از جزءخوانی در چهارباغ

ضرورت ترویج نشاط دینی در جامعه / استقبال مردم از جزءخوانی در چهارباغ
اصفهان _ حجت الاسلام فوقی گفت: جوانان ما از قشر متدین و مذهبی انتظار دارند در خصوص نشاط جامعه اقدام کنند و باید نشاط و شادی را در جامعه ترویج بدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی فوقی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین وظایف سازمان تبلیغات اسلامی تبیین اسلام و انقلاب اسلامی است، گفت: آنچه رهبر معظم انقلاب به عنوان جهاد تبیین مطرح می‌کنند ما به عنوان یکی از اصلی‌ترین مخاطبان آن محسوب می‌شویم. ضمن تقدیر از مدیران سابق سازمان تبلیغات باید بگویم که فصل جدیدی از خدمات و برنامه‌ها در سازمان تبلیغات را باید رقم بزنیم.

وی ادامه داد: نشست با اهالی مطبوعات نیاز و بستری بسیار خوب برای سازمان تبلیغات است، خروجی فعالیت‌های ما باید در نسل جوان دیده شود و اگر خروجی برنامه‌های گذشته را در امروز نسل جوان مشاهده نمی‌کنیم باید کوتاهی خود را بپذیریم. برنامه های سازمان تبلیغات باید به اقتضای شرایط زمانه و نیاز سنجی مخاطب باشد و عدم توجه به نیاز مخاطبین از نقاط ضعف سازمان تبلیغات می‌تواند باشد.

توجه به نیازها و پرسش‌های نسل جوان در فصل جدید فعالیت سازمان تبلیغات

حجت الاسلام فوقی خاطرنشان کرد: فصل جدیدی که به عنوان شروع فعالیت‌های سازمان تبلیغات اعلام می‌کنیم این است که نسل جوان چه خواسته‌هایی از ما دارد، ما به عنوان پیشانی معرفی اسلام و انقلاب اسلامی به نسل جوان چه کردیم و باید در سازمان تبلیغات نیازهای به روز نسل جوان در نظر گرفته شود و این نیازسنجی موجب آرامش جوانان خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان به اهمیت بروزرسانی شبکه مبلغین سازمان تبلیغات اشاره کرد و گفت: در روند تبلیغاتی ما باید استفاده از ابزارهای نوین و توانمندی‌های پیشرفته و بروزرسانی شده استفاده کرد، هیأت‌های مذهبی از جمله عرصه‌هایی است که باید بروزرسانی شده تا بتوانند پاسخگوی نسل جوان باشند و نیازهای جوانان را برطرف کنند، هیأت‌های مذهبی خدمات بسیاری به کشور داشته‌اند و یکی از مهمترین عرصه‌ها در حوزه جوانان هیأت‌های مذهبی هستند.

وی در ادامه افزود: حتما مسؤولان باید بتوانند  جوابگوی فعالیت‌های جوانان باشند. وجود مبلغان متخصص در حوزه های مختلف ، مبلغان مسلط به زبان‌های خارجی و مسلط بر ابزارهای نوین تبلیغی نظیر فضای مجازی از نقاط قوتی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

گسترش شادی نشاط از رسالت‌های جامعه دینی است

حجت الاسلام فوقی ایجاد نشاط و شادی در جامعه را از مهمترین برنامه‌ها و وظایف جامعه مذهبی و دینی برشمرد و تصریح کرد: باید جامعه مذهبی محفلی برای ایجاد نشاط در تمام جامعه باشد و برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح موضوع مهمی است که به آن باید توجه داشته باشیم و این موضوع از دستورات دینی ما است. امروز جوانان ما از قشر متدین و مذهبی انتظار نشاط دارند و ما باید نشاط آفرینی را در برنامه‌های خود در نظر بگیریم.

وی پرداختن به آسیب‌های اجتماعی را از مهمترین وظایف سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و اظهار کرد: محوریت این عرصه را به هیات‌های مذهبی واگذار کرده‌ایم و فعالیت هیأت‌ها در عرصه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از عمده اقداماتی است که در این راستا انجام شده است. هم افزایی و جلساتی با دستگاه ها و مبلغان و مجموعه‌های مختلف در راستای تعالی فعالیت‌های تبلیغی، تمرکز بر مواسات مؤمنانه و کمک‌های مؤمنانه، نشست هیأت اندیشه‌ورز قرآنی استان، نشست هیأت‌های مذهبی و تعامل و هم اندیشی در راستای ترویج شعائر دینی، نشست صمیمی با مداحان اهل بیت (ع) از جمله اقداماتی است که در این ایام صورت گرفته است.

توجه به مناطق محروم در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، با بیان اینکه تمرکز بر برنامه‌های ماه مبارک رمضان از جمله اقداماتی است که در ایام اخیر به آن توجه داشته‌ایم، عنوان کرد: یکی از مهمترین مباحثی که در دستور کار قرار دادیم پرداختن به مناطق محروم به صورت ویژه است، تشکیل قرارگاه روحانیون جهادی در مناطق محروم و توجه به آسیب‌های اجتماعی در این مناطق به ویژه مشکلات کودکان کار و تشکیل کلاس درس در مدارس برای کودکان کار و جامانده از تحصیل از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته و جلساتی در این خصوص با آموزش و پرورش برگزار شده است.

وی با اشاره به برپایی محفل قرآنی در چهارباغ اصفهان در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: تجمع هیأت‌های مذهبی در چهارباغ در ایام شهادت امام علی(ع) از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد و همچنین برگزاری مراسم شب قدر در چهارباغ از جمله برنامه‌هایی است که در دستور برنامه ریزی و اجرا داریم، امسال حضور مؤثری در نمایشگاه قرآن داشتیم و اقدامات جدی برای نمایشگاه قرآن کریم صورت گرفته است.

حجت الاسلام فوقی با تأکید بر ضرورت توجه و تمرکز فعالیت‌های تبلیغی بر نسل جوان، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم پاسخگوی نیازهای نسل جوان باشیم و بتوانیم با استفاده از مبلغان تخصصی و گسترش فعالیت های دینی فراتر از مساجد و تکایا جلوه‌های حقیقی اسلام و نقش تبلیغ دین در جامعه را شکوفا کنیم.

وی ادامه داد: جامعه را به هیچ وجه به دو قطب تقسیم نمی‌کنم، نسل جوانی که شاید تیپ غیرمذهبی داشته باشند را شاهد هستیم که اعتقادات محکمی به آرمان‌های دینی و مذهبی دارند و ما نمی‌توانیم برآورد خود از خروجی تبلیغ را با تیپ افراد مورد سنجش قرار بدهیم، اما در زمینه اقبال جوانان نسبت به مراسمات دینی را می‌توانیم ملاک برای اثرگذاری فعالیت‌های تبلیغی در نظر بگیریم و البته اقدامات خوبی پس از انقلاب اسلامی در حوزه تبلیغ انجام شده است و دستاوردهایی نیز وجود داشته است. نباید نسل جوان فکر کند دین برای نسل جوان برنامه ندارد و حقیقت این است که دین موافق و همراه با شادی و تفریح جامعه و جوانان است.

برنامه های نو برای نسل جوان در دستور کار قرار گرفته است

حجت الاسلام فوقی با بیان اینکه استفاده از فکرهای نو و برنامه‌های جدید از مهمترین برنامه‌های سازمان تبلیغات است، اظهار کرد: حمایت از مجموعه قرآنی جوان و نوپای برهان در برگزاری برنامه قرائت قرآن کریم در چهارباغ دستاورد بسیار خوبی داشت و این نشان دهنده اهمیت اتکا و استفاده از ظرفیت‌های نسل جوان است و سازمان تبلیغات وقتی می‌تواند موفق بشود که تصدی‌گری را به حداقل برساند و با واگذاری و افزایش قدرت خود می‌تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد. از شهرداری اصفهان خواهشمندیم نگران روند مدیریت معنوی و مذهبی شهر نباشد و به توانمندی‌های سازمان تبلیغات اعتماد داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به استقبال جوانان از برنامه قرائت قرآن در چهارباغ اصفهان، تصریح کرد: با نقش دهی به روحانیت جوان که مسلط به برنامه های آینده و مجهز به سلاح روز است و توانایی پاسخگویی به نیازهای جامعه و استفاده از فرهنگ غنی ملی مذهبی را به خوبی مورد توجه داشته و قدرت استفاده از آن را دارد، می‌توانیم اقدامات خوبی داشته باشیم. نباید برای برنامه‌های فرهنگی و شادی آفرینی در جامعه متوصل به فرهنگ غربی باشیم و لازم است فرهنگ اسلامی ایرانی را بیش از پیش با فعالیت های تبلیغی در جامعه گسترش بدهیم.

وی با اشاره به محدودیت‌های گسترده مالی سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: یکی از بازوهای سازمان تبلیغات اسلامی مردم هستند و در همه عرصه‌ها باید از حمایت‌ها و کمک‌های مردم استفاده کنیم و همیشه مردم کمک حال سازمان تبلیغات اسلامی و نهادهای انقلابی بوده‌اند.

حجت الاسلام فوقی به اهمیت همراهی و هم‌افزایی میان سازمان تبلیغات و رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: برنامه قرائت قرآن کریم برنامه خوبی است که در چهارباغ اصفهان با همکاری شهرداری در حال انجام است و البته اختلاف سلایق هم در چنین برنامه‌هایی طبیعی است، اما این برنامه به خوبی در حال انجام است و این برنامه نمونه‌ای است از آنچه در آینده می‌خواهیم انجام بدهیم، خواستار حمایت‌های بیشتر از برنامه های دینی و از سازمان تبلیغات به عنوان متولی برنامه‌های دینی هستیم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات