۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۷۰۷۴۳۶
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

محاسبه را به وصیت نامه نسپارید

محاسبه را به وصیت نامه نسپارید
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه مرگ از آیات و نشانه های الهی است و قابل انکار نیست، گفت: یاد مرگ غفلت را از بین می برد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عصر امروز در ادامه سلسله جلسات تفسیر سوره عنکبوت حرم حضرت معصومه(س) گفت: شب 17 رمضان شب معراج بود که معجزه وار پیامبر با بدن زمینی به سفر معراج و دیدار با پروردگار رفتند، در سوره اسراء و نجم این سفر مورد تاکید قرار گرفته است؛ اصل معراج مسلم و از اعتقادات مسلمانان است و جزئیات آن در روایات وارد شده است.

وی با اشاره به جنگ بدر ابراز کرد: در سوره انفال، آل عمران و نساء ماجرای جنگ بدر بیان شده است، قرآن امروز را یوم الفرقان نامیده است، جنگ بدر آنقدر مهم است که اگر کسی سابقه حضور در بدر را داشت در بین اصحاب از جایگاه ویژه برخوردار و برای او افتخار محسوب می شد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امروز به نقل از حاجی قمی استاد شیخ عباس قمی سالروز ساخت مسجد جمکران به دستور امام زمان(عج) است، این مسجد قدمت هزار ساله ای دارد و مورد توجه علما و مقام معظم رهبری قرار دارد.

وی با اشاره به آیه 57 سوره عنکبوت اظهار داشت: این بخش از آیه که «کل نفس ذائقه الموت» در آیه 57 سوره عنکبوت بسیار مهم است لذا در شبانه روز زیاد تکرار کنید، کسی که 20 مرتبه یاد مرگ کند با شهدا محشور می شود، یاد مرگ غرور انسان را از بین می برد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه، فقر، مریضی و مرگ را از بین برنده غرور انسان یاد کرد و یادآور شد: نگاه دین به مرگ نعمت است و مرگ پایان نیست بلکه شروع و آغاز راه است.

وی با اشاره به اینکه مرگ از آیات و نشانه های الهی است و قابل انکار نیست، تاکید کرد: اگر چه مرگ برای ما مجهول است اما خوف ندارد بلکه باید برای آن آمادگی کسب کرد؛ نگاه ما به دنیا باید همانند یک بازار باشد که ما فروشنده، خدا خریدار و مال اتجاره اعمال ما است، لذا باید محاسبه شبانه داشت و محاسبه را به وصیت نامه نسپاریم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی سخن همه درگذشتگان را آرزوی بازگشت به دنیا برشمرد و عنوان کرد: عالم برزخ زمینه عمل و استغفار ندارد لذا درگذشتگان آرزوی بازگشت به دنیا را دارند، یاد مرگ غلت را از یاد می برد و حس گناه را از بین می برد.

ارسال نظرات