۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۰۸۱۳۰
نماینده ولی فقیه در مازندران ابراز کرد؛

کاهش واردات و افزایش صادرات بهترین راه تقویت تولید داخلی

کاهش واردات و افزایش صادرات بهترین راه تقویت تولید داخلی
مازندران - امام جمعه ساری بر ضرورت تسهیل صادرات در کشور تأکید کرد و گفت: متأسفانه امروز ۹۰ درصد ظرفیت بنادر به واردات اختصاص داده شده که این برای تولید داخل مناسب نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیر بندر امیر آباد با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه بنادر در رشد و توسعه اقتصادی کشورها، گفت: به طور حتم تقویت این بخش و بهره گیری از ظرفیت بالای بنادر در کشورمان موجب رونق اقتصادی در بخش های مختلف خواهد شد.

وی با بیان این که مازندران از ظرفیت مناسب دریایی و بندر برای توسعه اقتصادی بهره مند است، افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا مردم از زندگی در کنار دریا و چنین ظرفیت هایی رضایت داشته باشند.

امام جمعه ساری بر ضرورت زنده شدن ظرفیت بنادر در استان تأکید کرد و گفت: ظرفیت ها و استعدادهای بندری برای رشد و توسعه یک کشور و منطقه بسیار زیاد است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که مازندران از نظر مرز آبی و همسایگی با دریا بسیار غنی است، افزود: باید از این ظرفیت های ارزشمند در جهت توسعه اقتصادی مناطق بهره لازم گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه بنادر باید به مرکزی برای توسعه صادرات تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز 90 درصد ظرفیت بنادر به واردات اختصاص داده شده که این برای تولید داخل به هیچ عنوان مناسب نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که متأسفانه در تجاری سازی کالاهای تولیدی با مشکلاتی مواجه هستیم که باید رفع شود، تصریح کرد: بنادر ظرفیت های ارزشمندی در جهت توسعه صادرات تولیدات داخل محسوب می شوند.

امام جمعه ساری بر ضرورت تسهیل صادرات از بنادر تأکید کرد و افزود: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت توسعه صادرات در کشور بهره گرفته شود چون یکی از راه های مهم تقویت تولید داخل کاهش واردات و تقویت صادرات است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که مدیریت و مسؤولیت ها امانتی برای خدمت به کشور و مردم است، خاطرنشان کرد: مدیران نباید تسلیم زور و فشارهای برخی ها شوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که برای یک مدیر عنصر شجاعت، شهامت، از خودگذشتن و از منافع خود گذشتن ضروری است، تصریح کرد: اگر مدیران ما اینگونه برخورد کنند دست سوء استفاده کنندگان کوتاه خواهد شد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات